Alla inlägg under juni 2007

Av Spindel Pappan - 18 juni 2007 21:53

...elaka pappan lät bara lilltjejen titta tills så långt hon hade kommit i boken...hehe hehe hehe...nej, skämt åsido så får hon fortsätta imorgon...


Kram

P

Av Spindel Pappan - 18 juni 2007 13:57

Hej


skall precis titta på filmversionen av Oliver Twist med tjejen och lilltjejen, lilltjejen säger att hon inte orkar få hela boken läst för sig och inte orkar hon läsa boken...


själv hade jag gärna haft principen, läs boken först se filmen sen, men jag tror inte dagens ungar är bokmalar i samma nivå som en själv var... nu skall all data in i huvudet, helst på 1t och 30 minuter och av brad pitt...


tacka vet jag en hederlig gammal bok!


kram

P

Av Spindel Pappan - 18 juni 2007 10:04

Hej


Jaha, nu skall man alltså börja jobba igen om 3 dagar...


det känns lite si och så där...det är så skönt att vara hemma med lilla småtting. men jag tror nog det är bra för mig att börja jobba...jag är lite rastlös också här hemma. Ni vet när man inte kan hjälpa till så mycket som man vill men jag kan ju inte mata osv...det är lite trist...men man gör det man kan och får hoppas att det räcker till. Vill ju att småtting skall bli en "Bra karl" till slut...


nåja, nu skall vi snart upp och ta ett prov på tjejen. Det är ett prov som BB har skickat hit. Tydligen vårdades vi samtidigt som någon med en smittsam sjukdom...känns lite läskigt men det är säkert ingen fara...


sen är det också sommarfest på lillkillens dagis ikväll...då är det lite värre...då måste man ta med sig typiskt svensk mat, alla skall ta med sig typisk mat för sin kultur och land...hmmm...tycker det verkar lite svårt organisatoriskt...


Annars är allt lugnt. Hoppas ni får en bra dag


Kram

P

Av Spindel Pappan - 17 juni 2007 20:16

Äntligen ikapp!


Vad har vi gjort idag då?


Jo vi har varit inne i stan i regnvädret, och letat efter en ny väska till tjejen, hon hittade ingen efter 4 timmar inne i stan men hennes syster som var med hittade alla fall en bikini och det var ju alltid något...och precis när hon skall betala den så kommer hon på att det saknas 50 :- ...gissa vem som till slut fick betala kalaset? RÄTT. Jag!


Efter detta så gick vi och hyrde lite film, och barnen tittade på sina filmer först när vi kom hem medan tjejen låg och matade småtting och jag handlade och lagade mat. Nu skall vi snart ha filmkväll och se både den nya stålmannen och The departed. Det skall bli kul jag har väl ingen mening om någon av filmerna men kommer emd en noggrannare recension senare...


Ta hand om er


P

Av Spindel Pappan - 17 juni 2007 20:14

Lördag!


Städdag! Fixade hela huset och städade, dammade, tvättade, putsade fönster, lagade mat för flertalet dagar och frös in, fixade lite ute, var ute och storhandlade och avslutade med att gå med småtting en långpromenad för att tjejen skulle få sova. Vi hade fint väder och småtting sov hela tiden ute i vagnen...det var en skön promenad...


Sedan såg jag och tjejen den senaste Beck filmen. Jag har alltid gillat beck. Klassfilm för att vara svensk film tycker jag. Mycket bättre än Wallander serien som jag tycker luktar svensk B-film men Beck känns mycket mer genomtänkt och verklig....


Nåja, den här senaste beckfilmen var väl inte den bästa, men heller inte den sämsta...


Kram P

Av Spindel Pappan - 17 juni 2007 20:11

FREDAG!


Ja, då var det dags att först åka tillbaka till sjukhuset och fotografera familjen till lokaltidningen. Ja, jag vet att många tycker att det är fånigt. men jag tycker att det kan vara rätt kul att göra en sån sak! Vi har inte gjort det med våra tidigare barn så det här kändes faktiskt helt rätt att få en bild publicerad i lokaltidningen, och det var ju helt gratis också. Men vi köpte också bilderna på CD...det kostade 350 :- men det kan vara kul att ha tycker jag!


Sedan fixade jag äntligen att lägga över en film från videokameran till DVD. Det blev väldigt bra, fixade lite programvara för det från nätet! Grymt kul att ha och göra...så det rekommenderar jag


Sedan var vi på jobbet och visade upp småtting! Alla ville genast gå hem och skaffa en ny bebis! Så det måste vara ett bra betyg till lillen...tycker ni inte?


Kram


P

Av Spindel Pappan - 17 juni 2007 20:07

Torsdagen!


Det var en spännande dag då jag var lite ifrån småtting för första gången. Dels var det en avslutningsfest på gitarrjobbet. Där jag åkte inte, fast hade läst fel, och kom dit en timme för tidigt. Det var lite dumt, men det gjorde inte så mycket. Jag pratade med min chef och fick lite papper och förevisning av de nya lokalerna innan jag fick mig ett glas vin och sedan kunde åka hem.


Efter detta var jag hemma och hjälpte till med maten innan jag åkte iväg till bandet och repade med dem på kvällen. Självklart åkte jag hem ganska tidigt så inte det skulle bli en massa diskussioner. Tjejen gillar inte riktigt att jag spelar med det bandet. Och jo, det kan jag väl kanske förstå. Ett par av de killarna är rätt otrogna. Speciellt sångaren i bandet som har ett barn hemma och en fru, brukar hitta sig en tjej och ha vid varje spelning. Jag och tjejen som pratar om allt vet om det där...


Sedan hade småtting en kväll/natt då han skulle äta hela tiden! Men det bjuder vi så gärna på, både tjejen som skall mata och jag som självklart håller mig uppe och hjälper till så gott jag kan!


Kram P

Av Spindel Pappan - 17 juni 2007 19:59

Onsdags.... ja då var det en liten pärs...ett litet helvete att vara jag, inte för att det var hemskt jobbiga saker som hände förutom att det var ont att gå till tandläkarn, utan för att det var så stressigt med allt som skulle göras.


Det hela började på morgonen när jag och familjen skulle iväg och gå på lilltjejens skolavslutning. Det var ett stort arbete, ni vet...klä på bebisen, som kräktes ner kläderna, och sedan så gå iväg stå i solskenet och titta på en ganska fånig skolavslutning, utan någon särskild organisation alls. Lilltjejen sjöng dock jättefint.


Efter detta gick och tittade på när tjejens lillasyster gick ur nian...efter detta gick vi hem till tjejens mamma och åt tårta. Efter en timme skulle jag, tjejen och småtting till socialen, och erkänna faderskapet (sådant man måste göra när man inte är gifta). Sedan direkt till BVC för första vägning och mätning. Direkt efter detta, hem och hämta badkläder för att gå med lillkillen till simningen. Direkt efter simningen, gå till tjejens mamma igen, lämna lillkillen och springa till tandläkarn...sedan tillbaka till tjejens mamma, äta mat och sedan gå hem...


Jobbig dag, glad att den gick bra!


Kram

P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards