Alla inlägg den 27 juni 2007

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 23:07

Förbannat, jag som trodde det bara kunde vara lugn och trevlig kväll hela tiden, men tydligen så är det en omöjlighet...nåja, så jag borde försöka sova lite


Ta hand om er där ute, vi hörs imorgon


kram på er, hur länge ni vill :-)


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 22:57

Jo, min spontanshopping för mat som jag kunde laga blev så här.


En fläskfile, skuren i medaljonger.

En creme fraiche, franska örter,

En halv förpackning tomatsås

En fyra portionsförpackning med potatisbollar!


Samtdigt som potatisen är i långpanna i ugnen, stek fläskfilen, ha sedan i creme fraichen, och tomatsåsen, låt puttra och salta och peppra... ta ut potatisen och servera direkt!


Kram

P

Mat
Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 22:54

Nu sover hela huset förutom jag...egentligen borde jag väl gå upp och väcka tjejen lite så hon kan få klä av sig och så nu när hon skall sova, men jag tycker det är så skönt att sitta här alldeles för mig själv och inte ha en massa måsten hela tiden, jag vet att detta kanske inte går riktigt stick i stäv med vad jag egentligen står för men ibland så måste man faktiskt bara få vara ifred. En del har svårt att förstå det, det där med att bara få vara en stund i ensamhet...att lugna ner sig och faktiskt få samla sig, en del måste ha folk runomkring sig hela tiden annars går det inte, jag är nog tvärt om...trivs bra när jag faktiskt får ta det lite lugnt, och bara skriva lite här och spela lite gitarr eller något, fast det vågar jag ju inte för då väcker jag ju huset....nåja,


Kram

P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 22:45

...Argh, betalade räkningar, förbannelse vad allt skall komma på en gång, mummel mummel, bara för att man fick lite pengar tillbaka på skatten så skall man betala extra i räkningar, tja, man skall inte tro att man får något extra inte...


Den här månades räkningsskörd inkl lån är 21 311 :-


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 21:23

är det:

En sås,

En smakförstärkare,

En krydda,

Ett tillbehör...eller vad?

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 16:18

...suck, så det får väl bli någon klassiker, fisk eller nån kötträtt med potatis!


nu skall jag åka hem, och åka förbi affären och se om jag får någon inspiration...handla på måfå. det burkar inte vara så bra för ens egen ekonomi det...eller var det när man gick på ikea utan att veta vad man skall ha?


kram


P

Mat
Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 15:38

tre veckor gammal så får småtting vara en halvtimme själv med sin mormor, för att tjejen skall på tandläkarn.... de ringde henne och undrade om hon kunde komma på ett återbud och det blev väl bra, men lite känns det i maggropen att jag inte hann hem och ta hand om min son själv, det är ju klart att man vill det helst, men men...nu får jag ta igen det när jag kommer hem från jobbet istället...


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 15:36

Vad menar jag, slut? jag vet knappt varför jag skrev så, men det kändes som ett skönt liten uttryck. nåja, sanningen är att det faktiskt snart alla fall är slut på den här arbetsdagen och sedan skall man iväg till hemmet och fixa och trixa. Det blir nog en del städning idag...


samt att jag måste försöka förstå vad tjejens stora svåra huvudvärk beror på....det hjälper inte med alvedon och sådant, vill ju att hon skall vara på topp, men men... kanske är vädret eller så är det bara sömnbehov som hon har...


kram på er

P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards