Alla inlägg den 4 juni 2007

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 21:53

Nu var jag färdig med grundstädningen av allt, ni vet avtorkningen och dammning och hela kittet! Då kommer bakslaget, Jag har glömt att köpa nya dammsugarpåsar...förbannelse, det gick ju inte särskilt bra...så jag måste dammsuga senare. Tjejen vars inte glad kan jag ju säga...men det är sådant man får räkna med. Det är ju väldigt sällan som allt bara går och går som på räls och allt klaffar... Men man får lära sig att klara av smällarna som livet delar ut. Parera och rulla med slagen och komma upp och vara stark och klara av det man har tänkt på.


Annars skall vi snart gå ut en liten promenad, barnen har lagt sig. Lillpojken har haft "Dykshow" här på kvällen. Han dyker ner i badkarer, simmar under vattnet två "längder och gör kullerbyttor däri... gissa om det blir blött i badrummet? Nåja, det är enormt kl att se på lillkillens stora glädje när han får vara i vattnet och det skall bli väldigt kul nästa vecka då han och jag skall gå på hans första simskola....


nåja första och första...han gick ju på babysim. Det var mycket intressant att ha testat. Lillkillen älskar vattnet tack vara det. Det gjorde också att man kom väldigt nära barnet och bygde upp ett förtroende... jag rekommenderar varmt till nyblivna föräldrar att testa på babysim...


Kramar på er


P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 20:39

Stackarn... nu börjar det nervösa komma...det är inte lätt att veta att all den där smärtan kommer imorgon, undrar hur man skall göra för att som lättast hjälpa och stötta, ibland känner man sig så passiv när man inte kan hjälpa till och under en förlossning är det ju en sådan stund. Jag menar, man är där och försökr hålla handen och prata lugnande och så...Men det enda man gör är att se tjejen ha ont...ja, jag hade gärna tagit smärtan, ja jag hade gärna tagit allt det jobbiga, men vad hjälper en god tanke när det är dags...


Själv är man ju placerad i PPS (Passiva Pappa Stolen)... hoppas bara att jag kan vara ett bra stöd imorgon....


Kommer att SMS rapportera hur förloppet under dagen går...


Kramar på er där ute...


P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 16:12

Hej


nu så var det slut på jobbet om en kvart... jag är redo för att gå hem, har fixat allt tror jag, visst finns det alltid lite röda trådar som ligger men jag känner mig rätt tillfreds med vad jag har gjort idag alla fall...det skall bli skönt att komma hem och fixa lite god mat åt familjen och ha en skön och bra uppladdingskväll inför småtting. Hoppas att det blir en lagom bra kväll alla fall, ni vet man får ju sikta mot stjärnorna och så når man skogsbrynet.


Nej, skall stänga av datorn, och plocka ner det jag skall ha nu i väskan och gå ut till bilen


Ta hand om er därute


P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 11:46

...Med god och vältalig retorik lyckades jag delegera jobbet som skulle göras under min pappaledighet, till en annan stackare...


Skadeglädje, enda sanna glädje


Kramar


P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 11:28

Hej


snart är det lunch, och jag är lite förbannad, en av mina chefer tycker att en sak måste göras under min pappaledighet....då undrar jag, kan man verkligen bli tvingad till att jobba under pappaledigheten, det tror jag inte att man kan...är det någon som vet?


P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 08:43

Hej igen


Jo det kunde man nog gissa, alla är inte ens här på morgonen utan det skall flexas och folk skall då komma sent så att jag skall tvingas jobba över...men vet ni, jag tänker inte göra det idag, inte idag av alla dagar när jag skall ha bebis imorgon, så det blir så att när min arbetsdag är till ända då jäklar då är det slut och då går jag hem och fixar det sista innan småtting kommer...är jag för elak mot jobbet nu? Jag tycker alla fall inte så...


Nåja, annars så vet jag just nu inte riktigt vad jag skall göra. Sitter och väntar på material från flera olika personer som jag skall arbeta med men det lär väl dröja innan det kommer och när det väl kommer så vet man ju inte om det är rätt osv... fast som sagt, jag skall inte klaga så mycket utan försöka möta omvärlden med ett leende, det tjänar man alltid på... fast frågan är om man allitd orkar göra det i alla lägen? 


chefen tyckte att jag skall göra alla uppgifter idag som kommer in till mig innan 14...gissa om det blir under press?


Nåja, skall se om jag har fått något att jobba med


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 07:40

Ja så sitter  man här på jobbet, sista dagen innan småtting. Det är lite spännande måste jag säga men är inte nervös utan snarare nyfiken på vem småtting är! Det skall bli kul att lära känna honomn


Nu på jobbet skall vi se vad man kan åstadkomma sista dagen, jag antar att det kommer att vara en hel del tryck på mig redan från start men vi får väl se vad de har kommit fram till att jag skall göra så här den här dagen...


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 4 juni 2007 00:42

... hoppas ni sover gott och att veckan som kommer ger er precis det ni vill ha.


/P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards