Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 22:49

Tidig kväll ikväll nu när småtting och barnen och tjejen sover...


godnatt på er allihop. sov got


kram

P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 21:18

Nu vaknade iofs småtting av sig själv och skrek litegrann...det får han gärna fortsätta göra. Tjejen skedmatade honom lite medan jag läste saga för de andra barnen, och nu skall hon försöka amma honom igen. Han har inte blivit gulare eller så, men en kompis till oss som är barnsköterska skall komma förbi lite senare och titta på honom. Det känns tryggt alla fall


Nåja annars har jag hunnit med att klippa gräset. Det kändes skönt att avreagera sig ordentligt på något, så jag struntade i motorklipparn och tog handklipparn istället...


det blev bra träning


kram


P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 18:47

...Usch, tycker att småtting börjar bli mer och mer gul, samt att han är jätteslö, man kan liksom knapp väcka honom innan han somnar om igen, handmjölka och halvt om halvt tvångsmata är BBs råd...känns förbannat jobbigt...kanske måste tjejen åka med småtting tillbaka till sjukhuset?


kram

P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 17:38

Hej


småtting är jätteslö och vill inte äta och bara ligger och sover...usch, vad orolig man blir över sitt nyfödda barn...det skall säkert vara så, men men...


tänk på oss

Kram

P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 16:04

Hej

Nu är småtting hemma! Jag har varit och hämtat dom. Nu sover mamma och barn uppe i sängen efter en amningssessions. tänk vad mysigt det ser ut!

Själv skall jag laga mat, och fixa allt markjobb! (för en gångs skull känns detta jobb roligt och meningsfullt, nu räknas det jag gör på ett helt annat sätt annars är det inte så vanligt att folk lägger märke till den som gör markjobbet men nu blir man en del av det istället) Så nu har jag lite av rollen Butler/kock/bärare/tröstare/blöjbytare osv... och jag ser verkligen fram emot det!

Nu skall här lags fisk! Vad tror ni om den här!

600 g torsk
4 tsk flytande margarin
4 msk pressad citron
1 dl hackad dill
sal, vitpeppar,paprikapulver

sätt ugnen på 225, sköj fisk och låt rinna av, smält margarinet i en kastrul, blanda ner citronsaft, dill salt och kryddor, bred ut live av kryddblandningen i en ugnsäker form och lägg i fisken. Bred ut resten av kryddblandningen över fisken, täck formen med aluminiumfolie, ha fisken i ugnen 15-20 min. servera med sallad och kokt potatis

kram
P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 08:13

Hallå!


Nu har jag varit och lämnat barnen på skola och dagis och nu skall jag bara slänga i mig lite frukost och sedan skall juag ut till bilen och i racerfart (hmm, runt hastighetsgränsen) så skall jag ta mig till BB och hälsa på småtting!


Får se hur länge jobbet klarar sig utan att ringa... 


Solen skiner, livet är skönt!


Ta hand om er!


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 7 juni 2007 08:11

I natt så blev det klart att Anaheim mighty ducks vann Stanley cup (nhls slutspel) Ett stort grattis till dem och svenske Samuel Påhlsson som var en mycket tongivande spelare i Ducks.


Trist för Ottowa senators med Daniel Alfredsson i spetsen


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards