Alla inlägg den 8 juni 2007

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 22:57

... och sen skall jag nog lägga mig och gosa lite med småting


ta hand om er så hörs vi imorgon


god natt

P

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 21:13

Hej


Nu sover faktiskt hela familjen utom jag! så nu skall jag sätta mig ner och ta in lite filmer från videokameran på datorn. Farmor och farfar och mormor och morfar vill ju gärna ha lite filmer på barnen så jag tänkte klippa ihop något och sedan skicka en DVD till dem, det tror jag nog de skulle uppsaktta ganska mycket. Det är alltid roligt att få göra något för de lite äldre...


vi hörs mer sen


Kram

P

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 18:32

Middagen blev lyckad, förutom på slutet. Tjejen gillar tydligen itne kött längre (aj, hur i hela världen skall detta gå, jag som är köttitarian....) och mådde illa efter kotletten...hmmm..nåja, jag får väl bli en hejjare på att laga vegetariska saker istället...


fast det är jag helt värdelös på, har inga bra ideér hur eller vad man skall använda... men man får väl leta lite på nätet så hittar man alltid något. Själv får jag väl smyggrilla mig en flintastek nån gång för att få mitt köttbehov tillfredställt...


Nej, dags för avdukning och diskning och allt sådant roligt...


Ha en bra kväll

P

Mat
Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 16:22

Vad tror ni om denna


8 kotletter

salvia

 8 tsk flytande margarin

8 äpplen

8 tsk strösocker

salt och peppar


stek kotletterna i margarinet i en stekpanna på medelstark värme i 2 minuter på varje sida, krydda med salvia och salta och peppra under stekningen


sköj öpplet och skär det i ganska tjocka skrivor, ta bort kärnhuset


stek öppelskivorna efter köttet istekpannan, stö över sokcret sedan skinvora vänts i pannan


servera med haricots verts

Mat
Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 15:24

Jösses vi har 31c grader varmt...fönstren står öppna, fläktar är på och småtting ligger i bara blöjan, men det är ju för varmt för en sån liten....i sådant här läge önskar man att man hade en jordkällare att ta ner honom i... men som sagt, det är väl bara att härda ut. lite jobbigt för en sån småtting bara...


Nåja, annars är jag rätt varm måste jag säga jag med, men det kan ju alltid vara ett bra sätt att gå ner i vikt? Jag menar blott att jag de senaste dagarna har ätit rätt bra och svettats ut en massa, så ner i vikt går jag också, det känns skönt för nu har de små pikarna börjat komma igen från tjejen och då vet man att hon är friskare...känns skönt.


Nåja, skall dammsuga nu!


kramar

P

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 13:29

...la han på mage för att se vad han gillade det, det gillade han inte alls, och lyckas ta sig över på rygg! säkert engångshändelse och han hann inte förstå vad som hände, men starkt jobbat!


P

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 12:44

...och då inte bebisar. jag har tagit fram mangeln. jag tycker att det rätt kul faktiskt att totalt mangla lakan och annat för att se hur mycket man kan få in i en gaderob! Jag tillhör de få killar som faktiskt är riktigt bra på att vika kläder (ok grabbar jag vet att ni finns där, men mertalet kan nog erkänna att man hellre låter nån annan ta hand om vikningen)


ni kanske har sett den förut, men det funkar faktiskt :-)


http://www.hobbyman.se/item/39#more


kramar


P

Av Spindel Pappan - 8 juni 2007 07:20

Ni vet, hur trött man blir av att vakna 234 gånger per natt. Och nu har man även oroliga andra barn runt omkring...det är lite si och så där...men jag klagar inte. jag har ju min familj och jag har mycket hellre min familj och tar hand om allt och sover lite än att inte har den...


Småtting mår bättre nu. Han har ammats 2 gånger nu, och äter ordentligt och verkar lite piggare...får se hur han är när det blir lite varmare under dagen...


dock kräktes lilltjejen i natt...men tänker gå till skolan ändå idag....


Nåja, skall gå till dagis med lillkillen


morgonkramar på er som behöver det


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards