Alla inlägg den 12 juni 2007

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 21:55

Idag har jag varit och badat med båda mina killar, lillkillen går ju med mig på simskola och han har så kul, hoppar som en tokig i från kanten och kör kanonkulan. han är då inte rädd av sig...Det är precis på den nivån som han behöver i...bra simlärare och allt. Och inte blir det sämre för honom när han får avsluta varje lektion med att leka antingen finlandsbåt eller sjöodjur! Det passar små snart femåriga pojkar riktigt bra!


och när jag kom hem så tyckte jag ju inte att småtting skulle få vara sämre, så han fick bada i sitt lilla badkar... (dock utan kanonkulan! :-)


Kram

P

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 21:53

Fick pappren med småttings personummer från skattemyndigheten idag.... så nu har han personnummer...och nu då eftersom jag och tjejen inte är gifta så måste jag gå och intyga att det är jag som är pappa till barnet...det har jag iofs fått göra vid varje barn så man börjar nästan bli van nu men det är ändå skönt att få "på papper" att man faktiskt är farsa för tredje gången...eller tredje och halfte gången, om man skall räkna med vår sena abort i vecka 20 förra året...


Kram

P

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 21:51

Hej


Imorgon är det skolavslutning för lilltjejen, och sedan har jag lovat att ta med mig familjen på tjejens systers skolavslutning i nian...Det skall väl bli ganska roligt. Jag måste säga att det tog ett tag att hitta rätt exmanskläder till lilltjejen, små tjejer kan ju vara lika hemska som att gå och shoppa kläder med tjejen...synd att inte hon orkade gå med lilltjejen, tror de hade kunnat ha en mamma/dotter dag som hade varit mysig, men det är väl inte för inte som man har en pappa/dotter dag heller?


nåja, klänning och annat blev det tillslut...


Lilltjejen skall sjunga solo på skolavslutningen! Gissa vem som står med filmkamera i högsta hugg!


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 15:22

...Ugh, skall tydligen till tandis imorgon också, ett likadant besök som sisst, laga något och betala 1600...ARGH!


Kram

P

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 15:12

Hej


Usch idag har varit en sån dag som har gått i ett...från det att jag vaknade och gick upp och fixade iväg barnen till dagis och skolan så har jag varit enormt aktiv...

först så fixa käk, hjälpa tjejen med småtting, fixa upp barnens datorer... Sedan åka till ögon på sjukhuset, sedan till lillkillens dagis och visa upp småtting. Sedan handla, sen hem... nu är tjejens syrra här och tittat på småtting och sedan skall jag och lillkillen gå på simning igen. Efter detta skall jag fortsätta att ordna saker här hemma och städa lite...jag känner att dagen bjuder på en hel del...


Annars mår jag rätt bra. Livet funkar, även om det är stressigt, men jag försöker vara glad för glada människor kommer längst. Le, skratta och njuta av sina underbara barn, det är mitt recept för att klara mig längre och längre...


jag vet att jag ibland låter lite negativt, att jag ibland kanske inte ritkgit orkar, men då är det så skönt att ta något av sina barn i famn och bära runt på det lite och känna det hjärta man har varit med att skapa slå mot sitt eget...Behöver man extra power får man väl ta alla tre i famn...


kramar på er alla, hoppas att ni har den energi som ni behöver, om ni inte har det, så ta lite från mig idag


P

Av Spindel Pappan - 12 juni 2007 15:10

Hej


Nu har jag och småtting och tjejen varit på sjukhuset och fått småtting helt friskförklarad. Tjejen var orolig under BB tiden att småtting såg dåligt och släpade med mig och småtting till ögon på sjukhuset. Men det var inget fel på småttings ögon...


skönt med en frisk bebis som bara äter, sover, bajsar, och skriker! Frisk och god som sjutton!


Kram


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards