Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 21:57

Ni är så underbara, ni som läser här. Ni ger mig så mycket genom att göra det...Tack för att ni finns!


*bamsekramar och sånt, i massor*


P



Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 21:50

...Småtting sover, tjejen är ledsen, barnen tjafsar. Jobbet har ringt, PKU och återbesök imorgon,... var är alla glada saker som piggar upp? Nej nu är jag så där negativ igen men vad skall man säga då. Jag har ju ingenting att säga...eller har jag det? Jag menar blott att även nu, när man känner att man får gå på knäna, så gäller det faktiskt att inte lägga sig ner och ta emot smällarna som livet slår mot dig, utan allt, livet och allting runtomkring, handlar faktiskt om hur mycket stryk av livet du kan ta, och ändå fortsätta framåt. De som orkar gå längst, kommer också längst...


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 21:47

...

ikväll var jag och barnen inne på jobbet, jag fixade varsin ny dator åt dem. Det tänkte man väl skulle göra susen, men nej, när man kommer hem så blir det en massa läggningstjafs och sådant...


sedan visar det sig att lillkillen är nervös för att gå på simskola med mig imorgon, lilltjejen hade glömt bort att säga till om matsäck för en utflykt... osv osv... men som spindel man är så använde man 5 ben och 3 armar till att knyta ihop det hela ändå...


så nu är allt lugnt...tror jag


P

Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 15:42

...

tidigare i vårt förhållande har min flickvän varit i en djup depression, där hon bl a försökt ta livet av sig... efter 10 veckor på psyk så var hon såpass god form att hon kunde komma hem och sen dess har hon kämpat på bra.


Nu verkar det tyvärr som allt är igång och på gång igen. Bara ledsen, allt är fel, ingenting är bra och allt är hemskt. Jag vet inte riktigt vad jag skall säga eller göra, det är hemskt jobbigt för mig och för barnen...


Vi får väl se om det går över men hon har varit nere i flera dagar nu...


Orolig som vanligt

P

Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 13:09

Vad skall man göra när man får en massa gäster som kommer och bjuder en på fika för att fira att jag är pappaledig?


jag åt, så nu får jag väl gå ut och springa ett par maraton


P

Av Spindel Pappan - 10 juni 2007 11:27

...hej igen...


som sagt kvällen igår blev lite abrupt avbruten. Jag hade ju hela famlijen sovandes och alla var rätt nöjda, men sen vaknade tjejen och berättade för mig att jag var tvungen att vara lite mer supporterande på nätterna också. Hon sitter upp en i stol och ammar och tycker inte det är rättvist att jag får sova då och dessutom är hon rädd för att somna själv med småtting i famnen och då skall jag passa på dem :-) så nu är jag lite mer trött, det blev två vakpas för mig inatt, ett kl 2:14 och ett 5:48... suck...men det är bara att ta en liten titt på småtting för att få lite nya krafter...


annars är tjejen lite småsur pga av namnvalet...ja det låter väl konstigt och det är säkert något sånt där kvinnligt igen som jag inte är kapabel att förstå men ändå...man hoppas ju...hursomhelst här är storyn.

jag föreslog ett namnval för småtting redan på BB men sa att jag absolut inte ville tvinga på något namn utan ville att hon skulle känna efter om namnet fungerade, hon sa att hon skulle tänka över natten då hon var själv och nästa dag så sa hon att ja, det är bra...


nu har hon dock kommit på att namnet inte är riktigt som hon har tänkt sig, hon har inga andra namnförslag men det känns inte bekvämt med det här nmanet....


jag är så elak att jag tror att det beror på att hon har bestämt våra andra två barns namn och nu när jag fick göra det med småtting är hon lite sur, om hon kommit på det själv så hade det inte varit några problem med de namn jag har valt...


nåja, dags för lunchgörning!


Kramar

P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards