Alla inlägg den 1 juni 2007

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 23:31

Nu är det dags att pyssla om familjen och dylikt *ler* Ta hand om er där ute i fredagsnatten


Kramar i mängder, så länge ni vill

P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 23:11

när man väntar på att "småtting" skall komma kan man känna sig rätt frustrerad ibland :-). Det är väl mest praktiska saker som man oroar sig för nu tror jag eller så har jag inte landat ännu i att det faktiskt skall komma en bebis. Fast då kanske det är dags att göra det nu? Jag börjar alla fall fundera på om jag inte borde göra det?


Skall fundera igenom om och hur man känner...


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 22:51

Hej


Imorgon skall tjejens syster ha fest.


Det låter väl kul? Men sanningen är en annan, jag tycker mycket om hennes andra systrar men den här systern är så långt ifrån mig som möjligt, värdesätter helt andra saker.


Som ikväll nu när jag fick höra om vad de hade gjort på sin syskonträff. Då hade de tydligen varit så att tjejen och två av hennes systrar hela tiden hade försökt få med den här systern i samtalet, men då hade den systern gått iväg och ringt dit sin pojkvän istället och sedan bara suttit och pratat med honom. Då gick de tjejen och de två andra systrarna. Känns lite dåligt men det kanske skall vara så?


För mig är familjen så viktig. Familjen skall vara något som är den trygga punkten och som man alltid kan lita på. För att få en sådan relation till sin familj måste den vårdas och det försöker vi nog göra...men det går dåligt...när sådana struntar i detta..


Sedan är jag lite orolig för festen imorgon då tjejens pappa är alkoholist, han blir våldsam när han dricker mycket, slår sin fru och annat, men mönstret går inte att bryta och ingen annan än jag och tjejen vågar säga ifrån och det slutar bara i frostiga relationer och sedan är allt som vanligt igen...*suck*


Vad negativt det här inlägget blev?


P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 22:35

Hej


Nu har jag städat och fixat, dock är det ju så att desto mer man gör desto mer förstår man att det är att göra. Jag är sådan så vad skall jag säga, det är bara att försöka komma så långt som möjligt...


tjejen har inte kommit hem ännu, hoppas det inte har blivit någon bebis där borta...då vill man ju gärna vara med


Jag har en kollega på mitt jobb som skulle ha fått en bebis idag, han är jättestressad för det är hans första, och han har då fått noja för att jag har fått en planerad igångsättning...det är tydligen jobbigt för honom haha, well... vi får väl se vem som får först...


P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 21:49

Nu har man lagt barnen...


Tjejen är på systerträff och jag borde städa och fixa och dona, men just nu är jag lite låg på energi. Vet inte riktgit var jag skall ladda upp... Jag menar jag förväntas alltid vara den starka, den som alltid orkar lite mer Tjejen har sagt det rent ut och hon säger att jag alltid är sådant att jag alltid kan ta en smäll resa mig på 9 och gå vidare, nog har hon rätt alltid jag är en fighter men alltid? jag vet inte, ibland så vill man faktiskt kunna känna sig lite som att man faktiskt skulle kunna få släppa på det där höljet man har byggt upp runt omkring sig... men men, vila och vara svag, det kan jag tydligen få vara när jag är gammal eller död....så det är väl bara att kämpa på i de gamla hjulspåren och hoppas att det är som tjejen säger och "alltid" finns lite extra i mig, en ny styrka, en nyöppning med kraft som bara väller fram när man trodde att allt var slut...


Frågan är bara, var skall jag hitta den, den här gången?


P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 20:31

...Att om jag var kvinna, så skulle jag inte förstå varför karlar var något att titta på. :-)


/P

Av Spindel Pappan - 1 juni 2007 20:23

Hej


Jaha, nu är det ny månad och jag har precis kommit hem ifrån jobbet och examensklädesinhandling...


Jag har jobbat som ett djur idag. Det blev ingen lunch, jag och min lilla projektgrupp skulle lansera en ny produkt idag kl 13, och det var arbete fram till kvart i ett men det gick! Jag är faktiskt lite stolt, för jag ledde projektet och hade stenkoll även om det var mycket svårt att få ihop det på slutet. Men slutet gott och allting gott förutom att man inte hann äta något. Efter detta var det mest möten och planering inför pappaledigheten.


Efter lanseringen fick jag förresten en flaska Champagne som tack för bra jobb. Jag som avskyr champagne...Nån som vill ha den? Själv dricker jag helst whiskey, och då helst den allra rökigaste whiskeyn utan något i... Smaskigt. Jag gör i princip vad som helst för en flaska god whiskey. Så nu har ni fått reda på min svaghet...


Annars så efter jobbet mötte jag tjejen och barnen i stan för att fixa examenskläder till lilltjejen. Det gick ganska lätt, men förståss skulle det överköpas, 4 hela uppsättningar finkläder så enligt tjejen, lilltjejen kunde bestämma sig hemma...gissa vem som fick betala ;-)


Sen gick vi på Pizza hut, det var rätt ok faktiskt, har inte varit där på år och dag så det var trevligt.


Sen kom tjejen på att hon skulle ha en massa smink och annat så det blev bara att handla mer och mer, men tillslut så skulle vi åka hem. Först fick jag skjutsa tjejen till hennes syster. De skulle ha en systerträff nu ikväll, och jag skall försöka göra iordning lite för småtting! hänga upp lite mysiga saker på väggarna i barnkammarn, montera skötbordet och städa lite


Ta hand om er där ute i fredagskvällen


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards