Alla inlägg den 3 juni 2007

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 23:27

Hallå igen...


Ja, nu har man jobbat under kvällen och fixat lite med allt som skall vara bra inför imorgon. Gissa om alla kommer vara på mig imorgon, med "Oh det här måste vara klart innan du går" och "Men om något händer få vi väl ringa dig, även under förlossningen". Då kommer jag vända mitt ansikte mot dom och le som det hemska grotttroll jag kan vara ibland och säga...ring ni, jag stänger nog av telefonen *hehe*


Nåja, skall sammanställa en enkät som företaget har satt ihop om arbetsmiljön. Det kunde väl vara roligare men också tråkigare. Alltid kul att kunna hjälpa folk må bättre i sina arbeten...


Vad händer annars? Jo, tjejen orkade inte hjälpa lilltjejen att tona sitt hår. Då blev det sura miner förståss. Men för att plåstra ihop det igen (jag kanske borde bli doktor så mycket som jag plåstrar) så läste jag 4 kapitel oliver twist för henne och sa att mamma nog orkar bättre imorgon...


Annars är barnen också nyfikna på det nya tillskottet i familjen. Lilltjejen ville ju helst ha en lillasyster, och med tanke på att hon skulle ha fått en illasyster för ett år sedan, men då var vi tvunga att göra en sen abort i vecka 20 (hjärnskada, upptäckt vid ultraljud) och nu kommer det en lillebror så är hon inte alltför glad men jag vet att när småtting väl kommer kommer hon att säga att "Men småtting ÄR ju en söt BEBIS" och inte en hemsk lillebror som gillar att peta på sin syster så hon piper...

Lillkillen däremot vill ha en lillebror att dela med sig av all sin buskunskap med...stackars världen, vilket radarpar de där två kommer vara...


Skall fixa lite mer med den där enkäten nu, vi hörs lite senare


Kramar


P

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 21:37

Hej


Ja nu var det slut för tjejen med konserter och kör för den här terminen. Hon kommer dessutom att byta kör till hösten och gå med lite större tjejer *spännande* tycker hon. Det är kul för henne. Hon sjöng en sång solo "Farmors flygvisa" Det gjorde en väldigt stolt att se henne stå där och sjunga inför alla människor. Då sträckte man lite extra på sig och bröstade upp sig lite.


Vi har tänkt att lilltjejen skall få gå i en musikklass från åk 4 om hon vill. Bara för att man går i en musikklass så döms man ju inte ut att "måste jobba med musik", hon har helt klart talang men man vill ju inte bestämma åt sina barn. Det var mina egna föräldrar alldeles för duktiga på. Jag var nog lite nertryckt ett tag, men sen bröt jag mig loss som en stormvind, vände upp och ner på deras tillvaro och fixade mitt liv som jag vill ha det.


Nåja, skall jobba lite nu, förbereda lite inför sissta dagen innan Småtting!


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 16:53

Hej


Nu var jag med om en sån där graviditetshumörsvängning igen... Stackars tjejer som har sådant. Jag förösker verkligen att ta det lugnt när man är med om sådant... jag förstår ju att det inte riktigt är meningen att brusa upp för småsaker...


nåja till storyn.


Idag när jag fixade med småttings gaderob så råkade jag säga att en body med rosa nallar och lila streck på vara lite tjejig och undrade på skoj om hur det skulle kunna bli karl av småtting när man satte på honom sådant, då tog det hus i helsike... nåja, hon lugnade sig efter ett tag...


Kram

P

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 14:15

Hej


Lilltjejen har avslutningskonsert idag med sin kyrkokör, i en gammal 1100 talskyrka! det blir spännande. Pappa med nya videokameran i högsta hugg kommer närvara med så mycket annan släkt som vill :-), skriver mer om konserten senare


P

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 14:12

Hej allihop.


Jag håller på att fixa iordning Småttings gaderob! det är enormt roligt, tänk att de är så små när de föds! Väljer ut 50/56 och upp till 62 i storlekar!


Annars skiner solen och barnen är ute och leker, hade jag fått det när jag var liten hade jag älskat det och varit enorm svår att få in, men dagens barn vill in och titta på tv och spela dataspel istället...jag tyckte det var bätre när det bara fanns en halvtimmes barnprogram om dagen


Kramar på er


P

Av Spindel Pappan - 3 juni 2007 01:16

Hej


Nu är det mer städat och fixat inför småtting! Det ni, har faktiskt jobbat och fixat hela tiden sen jag skrev sisst. Så jag har inte legat på latsidan alls.


Nu är tjejen på väg hem via en annan adress så det blir väl rätt sjysst nu tror jag... Hoppas att hon har haft det bra och inte är för trött/ont eller allt vad det nu kan vara som kan hända med en höggravid när man har varit ute och varit på fest hela kvällen...


Själv så håller jag på att koka lite te till oss som vi skall fika lite med innan vi går och lägger oss. Har fixat lite scones också, fast nåja, hoppas det kan falla i smaken...


Vill bara önska er alla en god natt och en kanonfin söndag!


Jag tänker på er!

P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards