Alla inlägg den 6 juni 2007

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 22:28

...Sverige spöade precis upp Island med 5-0 i fotboll! Roligt att se på för en gångs skull, jag som inte egentligen tycker om fotboll! Jag gillar hockey!


/P

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 22:20

Jaha, då var första dygnet förbi i småttings liv!


Jag har så många minne att berätta från alla de förlossningar jag har deltagit i. Jag tycker att det är så viktigt att vara med vid ens barns förlossning. Att var där direkt, att kunna ge barnen tryggheten, att låta dem lära sig ens röst. Det är viktigt för mig. Jag dömmer inte de pappor som inte vågar/kan/vill vara med, men om man någonsin frågar mig om råd så gör det... det är en sådan upplevelse som man helt enkelt INTE FÅR MISSA!


Starkaste minnena från igår är nog första gången jag fick bära runt på Småtting. Han var så liten, men skrek inte. Jag gick runt en bra stund och pratade med honom. Diskuterade saker om livet med honom och berättade att hans pappa alltid skulle finnas där för honom och gå brevid honom på en närliggande stig genom livets skog, en stig som han när som helst kunde hoppa över till så skulle hans pappa hjälpa honom fram till de mål som han skulle sätta med sitt liv.


Annars idag har jag försökt att vara en god far till mina andra barn, de ligger uppe på övervåningen och sover nu, men innan dess tog jag ut dem på en restaurang efter vi hade varit och sett och hälsat på småtting (båda barnen fick förståss hålla i småtting) och sedan var vi hemma och gjorde lite mysiga saker tillsammans innan jag stoppade dem i säng.


Jag hoppas att livet blir positivt för mina barn och att jag får den stora möjligheten att finnas där för dem, att vara ett stöd för dem när de behöver det. De skall veta att hem, dit kan de alltid komma


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 21:15

Har lagt barnen och gjort allt hemma...

Satt mig ner för att kolla lite fotboll i min ensamhet. Sverige leder med 3-0 över island...det är roligt...hoppas ingen galning springer in på råsunda...


Skriver mer efter matchen och så kommer kortet på småtting!


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 17:19

Hej


så har man kommit hem med barnen från BB. Det var en känslosam stund måste jag säga. Barnen fick hålla i småtting, sittandes i sängen och de lovade hnom att finnas där under hans liv och hjälpa honom (bara för att han var så söt *ler* ) och sedan smög de på tå runt omkring... jag kände knappt igenom dom.


Sedan gick vi ut och åt en glass jag och barnen medan tjejen skulle mata småtting. Småtting och tjejen blir kvar ett dygn till men jag skall vara hemma med de andra små. Skall försöka få dom att känna sig lite speciella nu när de vet att mamma och pappa kommer att ha fått en liten som måste få lite stöd... Viktgit nu att få dem att inse att alla barnen är lika viktiga...


Annars är det dags för lite mat för barna och mig...vet dock inte riktigt vad ännu, men skall gå upp till affären med barnen och se vad som dom är sugna på och så får väl jag ställa mig och laga det. Så vi kan få en liten fest här på kvällen nu för oss själva...


Annars går mina tankar till småtting....men det är väl kanske inte så konstigt... bara idag så var han sur och kinkig hos sin mamma, men så fort han fick komma till sin pappa med mörka rösten och som gick omkring och pratade med honom, då blev han  lugn och somnade (ja, jag vet att förmodligen ville han bara bort från det som luktade mat osv ... men förstör inte mitt ego nu *ler* )


Skriver mer sen och så kommer det ett kort på småtting under kvällen


Kramar


P

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 12:52

Hej


Nu är man hemma igen en kortis, skall hämta barnen och åka tillbaka till sjukhuset så de får träffa sin bror. Jag är något mröbultad, småtting tyckte inte det var natt när vi tyckte det var natt men allt har gått bra. Vi har även hunnit med barnläkarn idag och han fick högsta betyg.


Ville bara säga att småtting är en kanonfin liten kille med nästan ingen röst alls. Precis som sin syster. Han blir arg men kommer aldrig upp i volym :-). Lillpojken däremot han kunde skrika så väggarna dallrade...


Nåja, skall ta min lilla familj och åka och visa upp småtting....


Skriver mer senare om hela dagen igår...


Tack för att ni finns där ute! Är det förresten nån som vill se en bild på småtting?


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 6 juni 2007 12:51

...alla mina inlägg som jag skrev med mobilen igår, blev tomma...*mummel* fast jag följde den här sidans instruktioner, nåja har skrivit mail och klagat...


Jag har skrivit av de inlägg jag skrev så nu skall ni kunna läsa om igår...


Kramar

P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards