Alla inlägg under juni 2007

Av Spindel Pappan - 30 juni 2007 23:34

...

ja då var den tillända...


skall imorgon eftermiddag tillbaka till jobbet och se om jag kan få ordning på servern eller inte, om inte så får jag väl bita i det sura äpplet och beställa en ny, vilket absolut inte kommer att gillas av de chefer jag har över mig, men vad skall man göra?


Nåja,


Vad har man gjort mer idag? Var hemma hos tjejens föräldrar och pratade lite med hennes systrar om hur de hade haft när de varit iväg och levt bondgårdsliv...det visade sig att de hade en hel massa kohistorier som var inte det minsta intressanta men man håller ju god min alla fall...


Sköt om er


P

Av Spindel Pappan - 30 juni 2007 16:23

...men vem vet om det kommer fungera, den kan ju bryta ihop igen. nåja har alla fall förstått att jag har kört en mycket för gammal linuxvariant...


åker hem nu


P

Av Spindel Pappan - 30 juni 2007 13:56

Det fanns några vegetariska tacos kvar sen igår på jobbet. Det var nån som åt dem...nu tjuvar jag dom!


haha


P

Av Spindel Pappan - 30 juni 2007 10:58

...ingen ljusning ännu, testar med olika avbildningar för startfilerna för linux på servern. Jag misstänker att det kanske är så instabilt för att jag kör en gammal kärna...men vi får väll se...


maskinen i sig BORDE inte vara  trasig, jag TROR inte på det! Inte en CHANS!


För 3 årsedan så fick jag hjälp av en kompis till mig att installera den här burken, han ÄR duktig men jag är skeptisk om han verkligen brydde sig...


nåja


Kram

P

Av Spindel Pappan - 29 juni 2007 23:10

*suck* inte färdig, åker hit imorgon...


God natt

P

Av Spindel Pappan - 29 juni 2007 21:05

... om man hade fått för policyn hade jag tagit med mig servern hem


Den är helknäpp...det är en HP ml110 proliant som har i 3 år kört Debian linux, och nu så får den plötsligt en del ata fel... Detta är iofs inget konstigt, man tror en trasig hdd, men om man plockar ut disken så går den utmärkt igenom både testprogram och att boota med på en annan burk...


Suck...


Förbannelse


P

Av Spindel Pappan - 29 juni 2007 17:01

Knappast...KNAPPAST! Jag kan ju bara drömma om det! Förbannelse, tror ni inte att hela min huvudserver för hela jobbet rasar...10 min innan vi skall gå hem!


Jag är kvar på jobbet. och lär bli det


Suck


P

Av Spindel Pappan - 29 juni 2007 15:15

Nu är min jobbvecka formelt slut. Dock vet jag ju att den inte är slut i praktiken, utan kommer säkert sitta där och jobba under helgen som jag brukar, men men, vad skall jag säga? skönt, det skall bli roligt att komma hem till familjen och skönt att få vara lite ledig igen....


skriver mer när jag är hemma sen


kram på er och ha en grymt bra fredag


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards