Alla inlägg under juni 2007

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 22:45

...Argh, betalade räkningar, förbannelse vad allt skall komma på en gång, mummel mummel, bara för att man fick lite pengar tillbaka på skatten så skall man betala extra i räkningar, tja, man skall inte tro att man får något extra inte...


Den här månades räkningsskörd inkl lån är 21 311 :-


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 21:23

är det:

En sås,

En smakförstärkare,

En krydda,

Ett tillbehör...eller vad?

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 16:18

...suck, så det får väl bli någon klassiker, fisk eller nån kötträtt med potatis!


nu skall jag åka hem, och åka förbi affären och se om jag får någon inspiration...handla på måfå. det burkar inte vara så bra för ens egen ekonomi det...eller var det när man gick på ikea utan att veta vad man skall ha?


kram


P

Mat
Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 15:38

tre veckor gammal så får småtting vara en halvtimme själv med sin mormor, för att tjejen skall på tandläkarn.... de ringde henne och undrade om hon kunde komma på ett återbud och det blev väl bra, men lite känns det i maggropen att jag inte hann hem och ta hand om min son själv, det är ju klart att man vill det helst, men men...nu får jag ta igen det när jag kommer hem från jobbet istället...


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 15:36

Vad menar jag, slut? jag vet knappt varför jag skrev så, men det kändes som ett skönt liten uttryck. nåja, sanningen är att det faktiskt snart alla fall är slut på den här arbetsdagen och sedan skall man iväg till hemmet och fixa och trixa. Det blir nog en del städning idag...


samt att jag måste försöka förstå vad tjejens stora svåra huvudvärk beror på....det hjälper inte med alvedon och sådant, vill ju att hon skall vara på topp, men men... kanske är vädret eller så är det bara sömnbehov som hon har...


kram på er

P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 13:07

Här är några ord som beskriver min dag!


Huvudvärk, regn, stress, bråk, trött, hungrig, tugnsint!


Behöver något upppiggande!


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 13:04

...Tjejen skulle idag gå till en öppen förskola för att träffa andra mammor. Det tycker jag är hur bra som helst, men nu är hon osäker på om hon kan gå dit, för hon har förlagt regnskyddet till vagnen och då kan man inte gå de 25 metrarna till p platsen och ta bilen till centrum, nej. det vore det värsta av allt!


P

Av Spindel Pappan - 27 juni 2007 12:52

Jag börjar bli lite trött på medias bevakning. Tänk om man kunde få en saklig rapportering om sådant som faktiskt betydde någonting någonstans. Ja jag vet att det går att hitta i alla de stora tidningarna, var femte nyhet ungefär är något man kanske har något som helst intresse av. Men jag menar allvarligt vem bryr sig om hur långa hårförlängningar som Paris hilton har beställt för att göra sig fri efter sina 23 dagar i fängelse? (nu säger väl en del, jaha, men hur kan du veta det, du läser ju, så då måste du vara intresserad) men så är inte fallet, utan tack vare detta så pratas om det om allt sånt...istället för sådant som faktiskt betyder något...


tom kändisar och annat löst folk förstår att vissa nyheter är viktiga, och därför blir det underligt åt andra hållet. Ta t ex den kidnappade flickan Madeleine. Det är jättesynd om hennes föräldrar, det är så hemskt att sådant får förekomma men då skall alla kändisar utlova guld och gröna skogar pengar och tvframträdanden osv, inte för att jag tror att de bryr sig men ohhh vilket fint tillfälle att synas och göra något BRRA.....wow!


Det finns så många kidnappade barn, mördade barn, krigande barn, förslavade barn...och de får inte i närheten av vad en kidnappad stackars liten flicka får i utrymme i medierna...varför? jo för kändisarna vill ha det så...


*suck*


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards