Alla inlägg under maj 2007

Av Spindel Pappan - 24 maj 2007 08:55

Hallå där!


Har precis avverkat morgonens skörd med email och skall nu på mitt första möte som skyddsombud...hmm, det skall bli lite intressant...


Annars så är det rätt lugnt, jag genomförde den vanliga morgonrutinen, fast hamnade i lite diskussion med lilltjejen... hon har blivit bjuden på ett poolkalas...och hon vill inte gå. Jag undrar lite i mitt stilla sinne varför. Hon har precis bytt klass och det kan vara bra för henne att gå på kalas så hon kommer in socialt, men jag tänker absolut inte tvinga henne att gp på något som hon inte vill... *suck* småflickor är allt lite komplicerade, det är lite svårt att veta vad hon egentligen vill...


Till saken var att det är ingen riktigt bra skola, lilltjejen blev mobbad i sin förra klass för att hon var lite för framåt och klassläraren kunde inte klara av en stökig klass..., och ni vet barn kan vara riktigt elaka mot varandra, det kulminerade i att en annan tjej i lilltjejens klass betalade en kille i samma klass för att slå lilltjejen...HALLÅ vi pratar 8 åringar och andra klass...

ArgaPappan gick och skällde ut skolan och klassföreståndare så skolan skakade i sina grunder och sedan bytte vi klass på henne... Nu är det självklart bättre, men det är också lite svårt att komma in i en ny klass.. socialt och annat, lilltjejen längtar så efter en riktig bästis, men vågar själv inte riktigt eftersom hon är rädd för barnen...sådant är hemskt och jobbigt att tackla....


Kramar

P

Av Spindel Pappan - 23 maj 2007 22:36

...kom hem med barnen nu, dags att få dem att sova..., återkommer om en liten stund när jag ätit också.

Kvällen har varit mycket lyckad!


Kramar

/P

Av Spindel Pappan - 23 maj 2007 17:07

hej


Bara 5 minuters paus...*behöver det* jag städar huset. Det är väl iofs inget ovanligt. utan ganska vanligt faktiskt jag tycker det är helt ok att göra det. Men vet ni varför jag städar? Nej det kan ni inte men låt mig upplysa er. Jag städar för att jag skall köra saker till sopstationen och tjejen går inte med på att det kommer in en polare till mig som skall hjälpa mig att lyfta monstertvn om det inte är fint och städat...ibland förstår jag mig inte på tjejer, men det är charmigt också. *Ler* vad vore världen utan lite sköna kast och nya planer, det vore så förbannat enkelt allt då. och det vore i det långa hela inte så himla roligt det heller.


Efter jag har varit på sopstationen skall jag på lilltjejens vårsalong som dom har med skolan. Då skall de gå modevisning med sina egna kläder. Samt visa en pjäs om Christer Fuglesang. Lilltjejen har en mycket STOR roll...hon skall vara rymdfärjan, men vill inte i övrigt berätta hur det skall gå till...det är en hemlighet och jag skall få se när jag kommer


Sedan var vi ju på mötet om när småtting skall komma. Det blir den 5 juni. Då blir det tufft, men jätteroligt, älskar barn...


Kramar på er allihop, en i taget, så länge ni vill :-)


P

Av Spindel Pappan - 23 maj 2007 09:54

Tack alla, trodde inte en enda kotte skulle läsa vad jag skriver, men det värmer att några faktiskt läser. Ni gör min dag mycket ljusare och lättare att bara vara. Tack för att ni finns.


Med värme

/P

Av Spindel Pappan - 23 maj 2007 09:29

Hej och godeftermiddag!


Ja nu känns det lite bakvänt att skriva godeftermiddag kl halv tio men nu är det så jag känner det så då måste det vara eftermiddag, alla fall måste det vara det någonstans i den stora världen...


Sitter på jobbet och försöker få ordning på alla saker nu när man bara skall vara här en halv dag för jag skall följa med tjejen på hennes undersökning och se om hon får bli igångsatt tidigare. Nåja det vara alla fall skönt att vi fick en tid idag...


Annars under dagen så håller jag på försöka bli av med en jättestor och jättetung stor TV apparat från den mörka underjorden. Det var en kompis till mig som en gång frågade om jag ville ha detta monster till TV apparat, och dum som jag var så svarade jag ja, åkte dit och hämtade den 140 kg tunga tvn och körde hem den för att hitta att den hade ett fel på bildröret som gjorde att den alltid var väldigt mörk i sin bild, det gick inte att dra upp ljuset i TV så man kunde nästan urskilja bilden om man satt i ett helt nedsläck och mörkt rum...nu var det som det var, men ändå...så idag skall jag åka och slänga skräpet på sopstationen...undrar om deras containrar håller för jättetvn...


Nåja, skall fortsätta att fixa och trixa här på jobbert,


hoppas ni alla har en bra och intressant dag


Kram

/P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 22:09

Hej


Funderar på att strunta i att jobba mer nu... det känns lite konstigt men det känns som om jag faktiskt bara skulle ta och sätta mig ner och titta på nån film eller något. Eller är jag lat då?


Varför har jag alltid så svårt att bestämma mig för att göra någonting för mig själv...jag trivs iofs att göra saker för andra men ibland är det som jag ser mig själv i fågelperspektiv och kan se att jag är lite av en självutplånande liten person som gör saker för att underlätta för andra men vad spelar det egentligen för roll om 100 år...


P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 21:38

Hej


Nu hände det något skumt. En gammal klasskompis till mig hörde av sig. Det visade sig att han sökt upp mig via den där stayfriends.se siten... Kul men lite skumt. Det var en kille som jag inte var så bra kompis med men gick tillsammans med från 1-6an...undrar om det tyder på att han är desperat efter kompisar eller om det bara är en kul grej att höra av sig till folk...hmmm... det kanske man skulle testa, ni vet, ta reda på alla man känner igen från högstadiet och gymnasiet och bara skicka iväg ett litet


Hej ! Minns du mig? Vad gör du idag? Kram


Vad tycker ni, skall jag prova och sedan berätta här?


Kramar på er allihop därute


/P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 21:21

Hej


Nu är jag här igen efter att ha läst två kapitel av Oliver twist... lilltjejen är redan inne i boken och det kommer nog bli intressanta läskvällar längre fram för henne och mig. Hon lever sig verkligen in i boken!


Annars har dagen varit precis som den började, dvs rätt stressigt. Jag har fixat och trixat och försökt få allt att rulla på men då glömmer man alltid hälften så jag har bara försökt att vara nästan alla till lags, det gick väl sådär :-) men jag tror nog de flesa är nöjda...


Jag och tjejen skulle på undersökning i morgon om de kunde plocka ut småtting lite tidigare än vad som beräknat eftersom tjejen alltid mår så förbannat illa... men nu idag så ringde läkaren och sa att hon inte hade tid med tjejen, vilket som förståss resulterade i ett raseriutbrott...på.... GISSA VEM!... nåja, sånt kan jag ta... vi får väl se när den här undersökningen blir istället...


Så, vad har jag mer att rapportera... Jo, jag åkte taxi hem ifrån stan idag, och det var en mycket snackig taxichaufför, han ville veta allt om mig, och frågade ut mig massor...så jag tipsade honom om den här sidan...hehe...om du läser det här, kära chaufför så skicka in en liten kommentar....


Nu slutgiltligen något för er att fundera över. Här är en liten färgteori.

Vad säger att vi ser samma färger? När vi är små så lär vi oss färgerna, dvs att en banan är gul, himmlen blå osv, men vad säger att det jag ser som gul, inte är det du/ni ser som grön osv...det kan förklara varför vi tycker att olika saker är snygga och mindre snygga....vad tror ni?


Kramar


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards