Alla inlägg den 22 maj 2007

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 22:09

Hej


Funderar på att strunta i att jobba mer nu... det känns lite konstigt men det känns som om jag faktiskt bara skulle ta och sätta mig ner och titta på nån film eller något. Eller är jag lat då?


Varför har jag alltid så svårt att bestämma mig för att göra någonting för mig själv...jag trivs iofs att göra saker för andra men ibland är det som jag ser mig själv i fågelperspektiv och kan se att jag är lite av en självutplånande liten person som gör saker för att underlätta för andra men vad spelar det egentligen för roll om 100 år...


P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 21:38

Hej


Nu hände det något skumt. En gammal klasskompis till mig hörde av sig. Det visade sig att han sökt upp mig via den där stayfriends.se siten... Kul men lite skumt. Det var en kille som jag inte var så bra kompis med men gick tillsammans med från 1-6an...undrar om det tyder på att han är desperat efter kompisar eller om det bara är en kul grej att höra av sig till folk...hmmm... det kanske man skulle testa, ni vet, ta reda på alla man känner igen från högstadiet och gymnasiet och bara skicka iväg ett litet


Hej ! Minns du mig? Vad gör du idag? Kram


Vad tycker ni, skall jag prova och sedan berätta här?


Kramar på er allihop därute


/P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 21:21

Hej


Nu är jag här igen efter att ha läst två kapitel av Oliver twist... lilltjejen är redan inne i boken och det kommer nog bli intressanta läskvällar längre fram för henne och mig. Hon lever sig verkligen in i boken!


Annars har dagen varit precis som den började, dvs rätt stressigt. Jag har fixat och trixat och försökt få allt att rulla på men då glömmer man alltid hälften så jag har bara försökt att vara nästan alla till lags, det gick väl sådär :-) men jag tror nog de flesa är nöjda...


Jag och tjejen skulle på undersökning i morgon om de kunde plocka ut småtting lite tidigare än vad som beräknat eftersom tjejen alltid mår så förbannat illa... men nu idag så ringde läkaren och sa att hon inte hade tid med tjejen, vilket som förståss resulterade i ett raseriutbrott...på.... GISSA VEM!... nåja, sånt kan jag ta... vi får väl se när den här undersökningen blir istället...


Så, vad har jag mer att rapportera... Jo, jag åkte taxi hem ifrån stan idag, och det var en mycket snackig taxichaufför, han ville veta allt om mig, och frågade ut mig massor...så jag tipsade honom om den här sidan...hehe...om du läser det här, kära chaufför så skicka in en liten kommentar....


Nu slutgiltligen något för er att fundera över. Här är en liten färgteori.

Vad säger att vi ser samma färger? När vi är små så lär vi oss färgerna, dvs att en banan är gul, himmlen blå osv, men vad säger att det jag ser som gul, inte är det du/ni ser som grön osv...det kan förklara varför vi tycker att olika saker är snygga och mindre snygga....vad tror ni?


Kramar


P

Av Spindel Pappan - 22 maj 2007 11:42

Hej


Vilken dag det har varit, allt går lite för mycket i varandra och jag hinner kanppt med, men ändå jag tycker om när det är så. för jag vill ha lite fart och fläkt runtomkring mig. Det är aldrig fel... Nåja, dagen går i 180 km/h men än så länge känns det alla fall som jag har skaplig kontroll...


här kommer en snabbrecension


Vaknade i tid imorse och gick upp, fixade frukost och kläder osv till familjen, och så höll jag på att bryta nacken då lillpojken hade lagt fram en liten bild som jag naturligtvis klev på och höll på att ramla ner för trappan. Men jag lyckades med en snygg akrobatisk konst att både hålla mig på fötter och slippa skada mig så... Efter detta så väckte jag familjen. Tjejen var lite orolig över provet hon skulle skriva idag men eftersom jag hade hjälpt henne att förbereda sig och skriva det som hon behvöde skriva så lugnande jag ner henne och fick iväg henne, sedan gick lilltjejen till skolan själv och jag tog lillpojken och gick till dagis. Vi pratade som vanligt en massa på vägen. Bland annat så gick vi förbi några rosa träd som hade släppt blad på marken så de såg rosa överallt... Lillpojken trodde nog att mamma skulle gilla det... men det var ingen "killfärg"...


Lämnade  på dagis, åkte in via väldiga köer till jobbet, såg att minst tre saker hade brytit ihop här som jag var tvungen att fixa till innan jag ens kunde börja tänka på att jobba.Sedan har jag använt hela dagen hittills till att försöka komma ikapp...vilket förståss går så där...


Sedan har jag en frostig relation till receptionisten...hon verkar vara utsänd av de onda makterna för hon klagar alltid på allting ens innan det händer känns det som...nu har hon upptäckt att hon kanske inte har den bästa relation till mig så hon har skickat något litet brev där hon tycker att jag kanske verkar lite avig? hehe, verkar lite avig...hehe hehe, hon skulle bara veta men det är få, väldigt få som vet vad som finns innanför mitt skal...fast så är det nog bland många människor... man kan inte så lät se på utsidan vad som finns inuti...det är lite snd ibland och i många fall vill man nog inte veta....


Nej, mer jobb! Vi hörs under dagen

¨

Kramar i massor


P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards