Alla inlägg den 27 maj 2007

Av Spindel Pappan - 27 maj 2007 23:42

Nu ger jag upp för ikväll... Efter att ha monterat barnvagnen som vi köpte förra gången till lillkillen. Och ha jobbat lite samt börjat fundera på om jag har magsår eller något... :-/


Ta hand om er i nattmörkret


P

Av Spindel Pappan - 27 maj 2007 18:04

... Vill bara tacka er som länkat in till mig. Det betyder mycket för mig.


Om det är någon jag glömt länka tillbaka till, eller som vill ha en länk här på min blogg så säg bara till :-)


Kram

 P

Av Spindel Pappan - 27 maj 2007 17:49

En god pastasallad på uteplatsen!


500 g kassler

500 g pasta

100 g majs

100 g ärtor

1 gurka

2 äpplen

2 tomater

-----------------------------

Koka pasta, förstek kasslern, värm majs och ärtor, blanda allt i en stor skål. Låt svalna. Skär ner gurka,tomat och äpplen i skålen. Blanda

---------------------------------

Dressing

------------------

2 dl lättfil

2 msk senap (efter smak)

Currypulver

---------------------------------------


Servera med nygräddade baguetter med lite vitlökssmör!


Ha det gott i värmen


P



Mat
Av Spindel Pappan - 27 maj 2007 17:38

Hej


Idag efter att jag har handlat kläder till tjejen, ny madrass till spjälsängen, och ett par nyföddkläder, och annat till "Småtting" och även betalat at en simkurs för lillkillen som han och jag skall gå på när "Småtting" (allt som allt kostade hela kalaset 3208 :- *phew* :-) men det var dom värda, både småtting och lillkillen och tjejen)


Ja, nu efter allt det här så har jag funderat lite på vad det kommer att komma ut för en liten kille. Ja, jag vet att det är en kille :-), fast just hur jag vet det, är en rätt sorlig historia som vi kan ta lite senare.

Vi har som sagt två barn sen tidigare, Lilltjejen som fyller 9 år i år, och lillkillen som fyller 5. De är HELT olika :-). Lillkillen är en mycket fysisk liten varelse som aldrig har varit still i en enda sekund förutom när han sover. Mycket bestämd är han, blir helt vansinnig när han inte får som han vill och även om man säger åt honom på SKARPEN, så kan han vända upp sitt lilla ansikte och säga emot. Retas storasyster med honom så kan han försöka boxa till henne, men för det mesta hinner vi få tag i honom. Han har också en hel del funderingar...

 Lilltjejen däremot är en tänkare, en glad och mycket smart liten tjej som kanske mer än något annat vill sitta still, både vid sin dator och med sina kompisar eller med någon god bok och bara vara. Hennes största idol är förståss mamma som hon försöker vara som. Sedan kommer hennes tonåriga mostrar som hon försöker härma efter i allt. Hon vill nog vara äldre än vad hon är och gör så gott hon kan för att slippa vara barn, vi försöker få henne att förstå att vara barn är underbart, vuxen, tja, det är inte lika kul helt enkelt...


Tjejen är mycket explosiv. Hon har under vårt förhållande hunnit med det mesta ifrån att försöka ta livet av sig och ligga inne i 12 veckor på psyket, till att vara den mest stöttande och underbara person som finns. allt är svart och vitt för henne och hon har inte lyckats behålla sina egna vänner. Detta gör att hon blir och är mer beroende av mig och sin släkt vilket jag tycker är jobbigt och försöker få henne att umgås med lite tjejkompisar och sådant, men hon, ja, hon är lite svår på det där sättet.


Och hur jag är, ja det har ni läst...så vad tror ni, hur blir småtting...?


Kramar och sånt!


P

Av Spindel Pappan - 27 maj 2007 11:53

Hej


Tänkte bara säga godmorgon till Er. Och grattis på mors dag på er som är mödrar. Jag skall strax iväg och handla lite med familjen igen och sedan skall det väl hittas på någon form av aktivitet. Jag rapporterar senare. Men önskar er alla den bästa av dagar


Kramar och sånt!


P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards