Alla inlägg den 17 maj 2007

Av Spindel Pappan - 17 maj 2007 20:50

Hej


Nu vet jag inte riktigt hur det blir med någonting den här helgen. Tjejens kompis har hoppat av spahelgen. Då kan man tro att det var något stort och viktigt som hade hänt...men nej, hon hade inte fått ledigt från sitt deltidsjobb som barnsköterska och då had hennes chef sagt åt henne att hon inte fick ledigt den andra av de två dagarna...men vänta nu....nu kommer vi till ett moraliskt dilemma...skulle inte ni då ringa er sjuka en dag, för att gratis få åka på spa? Det skulle jag... nu vill tjejen åka med sin syster istället...det är inga problem förutom att spaet har en åldersgräns på 16 och U inte fyller 16 förrän i augusti... Så då kanske jag får åka... det är väl trevligt och skönt, men jag hade ju planerat att få vara med lillkillen som jag inte har kunnat umgås med så mycket nu när jag har haft lektioner hela vårterminen.... jag har kunnat pratat med lilltjejen en del på datorn och så, men bara igår så sa lillkillen att nu är det så skönt pappa för du skall inte vara borta så mycket på kvällarna och då kan vi göra massa saker... så då det första jag skall göra är att åka iväg med mamman... han har ju sett fram emot sin pappa/son helg länge nu....


Vad gör man?


/P

Av Spindel Pappan - 17 maj 2007 14:21

Hej


Tänkte bara höra mig för om det är någon därute som har ett bra tips på något som jag och lillpojken kan göra på fredag kväll när mamman (eventuellt) är borta...och lilltjejen är på körläger? Jag tänkte att vi kanske kunde gå på bio ihop, men det kanske är tråkigt...han är som sagt snart fem... alla förslags mottages med glädje...


Ja, som jag skrivit tidigare så skall tjejen på spa i helgen med en kompis... fast nu kanske inte kompisen får ledigt...hallå. Jag la ut nästan 2000 kronor bara på den kompisen. kan man inte låtsas vara sjuk då?


Hörs!


/P

Av Spindel Pappan - 17 maj 2007 12:19

Hej


Glömde ju skriva lite om igår. Jobbet gick väl sådär, hade ingen större arbetslust och moral på slutet av dagen men gjorde iallafall det jag skulle och så...


Sedan på kvällen var det avslutning för mina gitarrlektioner. Det var enormt kul. Vi fikade och spelade och jag fick tom lite blommor. Det brukar jag inte få men den här gången fick jag det för att jag hade givit så mycket av mig själv som mina elever i den gruppen sa. Det är ett bevis för en själv att det man gör och tror på faktiskt fungerar. Jag tänker mycket på det här med mina lektioner. Tror att det är det som får mig att orka på många andra punkter i mitt liv som inte alltid är så enkla och bra just nu...


Fick höra imorse att jag kanske borde gå ner lite i vikt för som min tjej säger, visst ser du ok ut men du skulle säkert må bättre av att själv gå ner i vikt... Jag tror det är ett sådant där kvinnligt sätt att säga att du har blivit för rund nu... Ja ja, jag vet att jag kanske inte är lika vältränad som jag en gång i tiden var. Men då hade man mer tid för träning och sådant. Jag känner mig inte särskilt jättestor nu heller. Är 172 cm lång och väger 90 kg. Tränar och springer litegrann, har väl ok kondition men kanske inte filmstjärnekroppen... så jag antar att jag får försöka gå ner lite i vikt. Kommer rapportera här hur det går... så kom gärna med några glada tillrop om ni har har något bra knep eller annat för en småbarnspappa som aldrig sitter stil en sekund och tar det lugnt....


Annars skall jag strax ta min lillpojk "kanonkulan" och gå på piratfesten. Jag lyckades faktiskt göra en rätt bra kanonkula om jag får säga det själv. Ett svart lakan som jag fixade om till en uppstoppad boll som jag stoppade in sonen i som ett stort tjockt svart spöke....


Nåja, skall klä på honom nu och sedan gå till kalaset...vi hörs sen


/P

Av Spindel Pappan - 17 maj 2007 08:43

Jaha så är det kristihimmelsfärds dag, och ledig för de flesta...det är ju torsdagsöndag idag...själv så måste jag komma på hur man klär ut lillpojken till en kanonkula! Han skall på piratfest och måste, vara en kanonkula för det har han bestämt och då han är i värsta trotsåldern så bestämmer han sig för mycket, normalt får han inte så mycket som han vill, men den här gången var det faktiskt jag som råkade skämta med honom om att han faktiskt skulle kunna vara en kanonkula! Och det tände han till på, så jag får väl offra några svarta lakan, fixa ihop något snabbt och enkelt och så till att han kommer iväg som en stor och rund svart boll...eller har ni några bra förslag hur man kan göra så att han ser ut som en kanonkula? Inte för avancerat...:-)

Skriver lite mer senare, skall fixa färdigt frukosten till familjen som sover ännu

Kramar på er

/P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards