Alla inlägg den 20 maj 2007

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 22:41

Tror det var falskt alarm idag...tjejen är på benen igen och sitter och jobbar med sitt tal som jag skall hjälpa henne med när hon har skrivit stolparna. Det skall bli kul att se om hon faktiskt kan gå till skolan imorgon och klara av talet. jag hoppas det så hon får sitt betyg och kan sedan vara klar med det där för all framtid. Jag unnar henne verkligen det då hon har haft många motgångar i sitt liv på sista tiden faktislt...


nåja, själv har jag suttit och jobbat en stund så jag skall kunna ta det lite lugnare i morgon men jag vet ju hur det är det kommer inte bli lugnare utan det kommer vara som vanlgit jag kommer bara få en massa saker som jag inte hade räknat med att göra och så blir det som det blir som vanligt, men jag tror nog rätt många av er känner igen sig idet där eller hur?


Nu skall jag lyssna lite på talet. Vi hörs


/P

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 20:24

... tjejen mår faktiskt rätt illa... Det gör ont i magen och hon kan inte ens sitta upp utan att bli yr. hon skall också förbereda ett tal på fem minuter tills imorgon i skolan och därför blir hon en massa uppstressad av detta.. Jobbigt men sant... Vet inte riktigt vad jag kan göra. Hon har kräkts upp maten jag lagade. Hon vill helst vara i fred säger hon och därför sitter jag här nere och jobbar lite men jag vet inte om det är så att hon egentlgien vill att jag skall vara där uppe.. En kvinnas psyke är i princip omöjligt att förstå sig på. Det är det som jag också tycker är mycket spännande med kvinnor i allmänhet. Oss grabbar är det mest raka rör mellan... säger vi en sak så menar vi just den saken, medan tjejer kan säga en sak och mena en helt annan sak och det skall liksom vara självklart att vi skall förstå det också? Hur i hela fridens namn skall vi kunna göra det om vi inte vet vad det pratas om... nåja, jag lämnar väl det dithän och så får vi se senare vad som händer... Det är nästan så att jag hoppas att lilla lillpojken kommer ut nu. Tror tjejen mår bättre av det...


Dock känner jag mig själv lite stressad men det har ju gått bra de andra gångerna...så man skall ju liksom vara proffs. Men jag känner mig som jag har glömt allt och inte vet något om små bebisar längre...jag menar det kommer nog ganska naturligt men det är också en liten chock för en själv i början när man inte duger till så mycket som pappa åt bebisen, utan mest som stöd åt mamman... och förstås "nattvandra" med bebisen... gå upp på natten och prata lite lugnande...det är jag bra på!


Jag bara svammlar på som vanligt. skall bespara er alla dessa konstiga detaljer och tankar som kommer upp i huvudet :-)


/P

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 16:38

Hej


Ungarna är hungriga. Var tvungen att fixa käk på 10 röda.  Vad tror ni om det här


1 falukorv, klippt i bitar

1 burk uncle benssås (sweet & sour)

½ burk fraiche (antingen franska örter eller tomat & basilika)

och pasta till


Stek falukorven, häll i unclebenssåsen och fraichen, låt puttra tillsammans medan du kokar pastan, smaka av med salt och peppar!


/P

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 14:36

Hej


Imorgon har jag en tandläkartid, samtidigt som jag har en träning inne i stan med en arbetskollega... Trist, jag missade träningen förra veckan också, men det är inte så mycket att göra åt det...tandläkarn kan man ju inte missa eller hur... Nödvändigt ont... jag skall laga en tand AJ! förbannelse...


/P

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 13:01

Hej


Idag var vi på lilltjejens körlägeravslutning. De sjöng jättefint och man blev mäkta stolt som pappa över att ha en dotter som var så duktig.


Dock fick jag lite dåligt samvete för tjejen började må väldigt dåligt på konserten och jag som trodde att en del av det hon hade gjort var fejkat, nu verkar det inte som det och hon har kräkts fyra gånger idag...nu ligger hon uppe och vill vara ifred och försöka vila...hoppas att hon mår bättre snart...annars får man väl ringa till förlossningen... Det vore så typiskt för tjejen, hon har bara en vecka kvar med prov i skolan, hon behöver det betyget, men om hon börjar må så här dåligt så är det inte säkert att hon kan förbereda sig tillräckligt för proven... och då missar hon faktiskt betyg...tufft och hårt men livet är sådant ibland


Själv skall jag ta hand om barnen nu... lillpojken är på sitt allra värsta trotshumör och vill bara slåss med sin syster...trodde han hade längtat efter henne och det har han nog också men kan inte riktigt visa sådana känslor


 Vi hörs senare


/P

Av Spindel Pappan - 20 maj 2007 12:58

Hej


Ja vad skall man säga, igår när tjejen kom hem så var hon först ganska glad...sedan åt vi, sen kraschade hon på sängen (hon har ju bara varit på spa så varför skulle hon vara utvilad? )


Hon ville förståss först inte ens åka med till kvällen. Det gick inite och hon var alldeles för dålig för det. men sen när jag sa att jag bara skulle ta med mig lillpojken och åka själv så ändrade hon sig plöstligt...och hon åkte med. Det var ganska konstigt för sen när hon vä var där så mådde hon hur bra som helst och ingen kunde se på henne att hon var så dålig...nåja, vi stannade hemma hos dem till 0050 och det var väldigt trevligt. Vi satt och spelade lite gitarr och sjöng och pratade om barn och om livet. Fler sådana kvällar och jag kommer att må mycket bättre!


Kramar


/P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards