Alla inlägg den 16 maj 2007

Av Spindel Pappan - 16 maj 2007 13:58

Undrar hur många fler än jag som jobbar nu? Själv så tycker jag nog det är ganska skönt just nu när det inte är för mycket folk här. Det blir lättare att jobba då. På mitt jobb är det så många som rycker i en hela tiden. "Kan du hjälpa till här" och "Kan du fixa en sån till mig" och "vi behöver göra ett nytt system för det här, kan du bygga"... Alla tror också som vanligt att just deras projekt är viktigast, och när man skall berätta för någon att det inte är det så blir det alltid diskussioner... så nu är det rätt skönt, Jag kan jobba lite lätt ikapp och känna lite mindre stress inför ledigheten...


ja ledig och ledig...det vet man ju aldrig om man blir. Hoppas dock att det blir lugnt hemma. Tjejen har hormoner som svämmar över åt alla  håll och kanter och rinner över och, ja ni fattar :-)... fast allvarligt talat är det ju rätt charmigt det med. Tycker det är bra med folk som visar känslor och som kan vara sig själva. Tyvärr så är jag nog kanske inte alltid sådan själv.


Var precis iväg och köpte liggunderlag till lilltjejens körläger. 99 spänn för ett liggunderlag...jag hör och ser att jag är i fel bransch..


*mummel* och inte blev det nån lunch heller...nåja, får käka något innan jag skall ha lektionerna


Kramar


/P


Av Spindel Pappan - 16 maj 2007 10:42

...Då hade man fått rubirker när man var så otrolig som att man faktiskt själv kunde tänka sig att hämta på dagis.


Jag skickar en hälsning till alla vardagshjältar som finns överallt! Heja er allihop

Av Spindel Pappan - 16 maj 2007 08:28

Hej


Nu är jag inne i "grottan" och skall jobba igen. Morgonen var en intressant morgon. Gick upp lite försent (545) vilket resulterade i att man fick prioritera. Då tog jag bort frukosten för mig. Jag vet att det är viktigt med frukost men jag antog att jag kunde äta på jobbet. Vilket jag "på riktigt" vet att det inte blir förrän till lunch... De andra sakerna jag skulle göra fixade sig alla fall... Kände mig lite elak som fick stressa med dagisinlämningen, men lillkillen var glad ändå. Han fick ju ha med sig sin Superman dräkt till dagis...


Idag har många halvdag, men inte jag! *mummel*


Nåja, solen skiner i alla fall, och sommaren kommer. Vad skönt det skall bli. Jag blir alltid lite gladare när det blir mer sol. Sådant värmer inte bara huden utan också själen...


Kom i säng sent igår kväll förresten... ägnade lite tid åt att medan lillkilen sov, sätta upp hans lektältborg. Han blev jätteglad när han vaknade. Detta gjorde jag för att han för en av de första gångerna i sitt fyraåriga liv, städade sitt rum själv. Man skall väl kanske inte ge en massa belöningar till barnen för då väntar de sig det senare också och att alltid få något när de gör någon syssla, men jag kände att jag ville ge honom något speciellt den här gången alla fall...


Till helgen har jag köpt en spa helg till tjejen och en kompis till henne! Och lilltjejen åker på körläger. Så jag och lillkillen blir själva! Undrar vad vi skall hitta på då...


Nåja, dags att jobba lite.  Jag gör som igår. Här är dagens lista.

- Diverse trista jobbmöten (ni vet, se intresserad ut, lyssna på en massa dravel, nicka på rätt ställe, lova något som man kan hålla och gå därifrån)


- Skriva om lite system på jobbet.


- Planera gitarrlektionerna tills ikväll


- Avslutning gitarrlektioner! Det skall bli både roligt och trist att de slutar. De är en av de få sociala kontakter jag hinner med.


Nej, dags att springa lite i hjulet. Skriver mer senare...


Kram på er allihop


/P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards