Alla inlägg den 21 maj 2007

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 20:06

Japp... då var man 1667 :- fattigare då... borr och skrap och bedövning och ont och förbannelse... nåja, man gör ju det för framtiden och bara för att det otrevligt att någon står och rotar i munnen på en så betyder det inte att det inte är bra.


Nåja, det gick alla fall bra, är fortfarande lite bedövad i vänstra sidan av munnen men testade faktiskt att åta bara 45 minuter efter besöket. Behövde ltie mat då jag inte ätit sen den snabba 10 minuters lunchen! Det var spännande att inte känna när man tuggar, dock tog jag det lugnt vet ju att man kan bita sig själv och det ville jag liksom inte...


Annars så har jag funderat lite om det där med vikt och i form och så. Precis som jag skrev så har jag ju inte riktigt motivationen själv men om man funderar från andra hållet så kanske jag är skyldig mig själv och mina barn att hålla mig i den bästa form jag kan vara? För om jag ser till att hålla mig vältränad och med en sjysst vikt kan jag ju göra ännu mer för min familj. Då kommer jag orka mer och det gynnar ju bara alla. Så jag skall faktiskt börja försöka nu. Direkt ifrån imorgon skall jag skära ner på mat och sätta igång hårdare med träningen och så... Jag kommer givetvis att rapportera hur det går om. Och om jag börjar svamla igen (som jag iofs alltid gör hela tiden :-) ) om att sluta och skjuta upp det och jag orkar inte osv. så får ni säga åt mig på skarpen att fortsätta. Jag tror faktiskt att tack vara den här sidan kanske jag kan lyckas motivera mig själv tillräckligt mycket...


Annars så gissa vad jag skall göra ikväll efter att jag har lagt ungarna (skall läsa Oliver Twist för lilltjejen... hoppas hon inte tycker den är för läskig... först ville hon höra "godnatt mr tom" men den sa jag nej till)

...jo, självklart skall jag först fixa en 500 ords uppsats till tjejen, och sedan skriva om en modul till ett system på jobbet...


Ta hand om er där ute i regnet...


P

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 15:56

Hej allihopa


Jag har blivit vald till firmans skyddsombud...inte för att jag ansökte om att bli det eller ens helt förstår vad det innebär, men folk tyckte tydligen det så jag fick ett mail av vdn....


så nu blir det att läsa på


/P

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 12:46

Tjoho!


Idag hann jag faktiskt äta lunch. Jag hade 10 minuter på mig och då hade B på jobbet köpt lite thaikäk till mig som jag slukade på fem miinuter och sedan kunde jag ju slappa i fem minuter och som ni ser skriva lite här. Jag skall ha ett sådant där "allvarligt" möte med en anställd nu. Han har varit slö och gjort saker som man inte får göra på arbetstid och det är väl aldrig bra, men det är lite jobbigt att ha sådana "tillrättavisningsmöten"...


Slänger ut en liten fråga... Var tycker ni gränsen går för vad man får och inte får göra på arbetstid?


Kram


/P

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 10:15

Allvarligt talat...jag visste inte att kungligheter var momsbefriade när de handlar ute. Jag får väl hela världen emot mig, men jag tycker inte att kungahuset gör så mycket varken av eller till för Sverige. Det är möjligt att det är ett visst turistvärde men det är mest slottet och vår historia. Men att vi skall lägga en massa miljoner på att Victoria & co får köpa skor osv... det kunde vi ist lägga på vård, barn och omsorg och på de som inte har arbete eller något hem...


Titta här bara....

http://www.kvp.se/nyheter/1.687948

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 09:26

Jag har inte tränat något på hela helgen och inte äter jag bra heller, men snart skall jag nog börja, tänker så varje dag men vet att det är lika mycket undanflykter. men svårt att hitta motivation har jag (det blev lite yodaspråk)


Nej! Nya tag!


/P

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 09:21

Idag är det måndag! Jag är nog lite som katten gustaf, jag avskyr måndagar, det är liksom så hopplöst, man börjar om i hamsterhjulet och springer och springer och till slut undrar man om man någonsin kommer fram? Som person är jag ganska positiv men jag brukar alltid ha min måndagsförmiddagsdepression... sen framåt lunch går det alltid över så... :-)


Nåja, vad har hänt på morgonen då? jo, förbannelse! Jag försov mig så veckan började inge vidare, givetvis blev det tjafs hemma direkt att jag inte väckt tjejen, och barnen och att nu skulle allt bli försenat och allt var gi vetvis som vanligt mitt fel, men med lite snabb bläckfisk/spindel organisation så kom båda barnen iväg i tid, tjejen också och jag kom ca 40 minuter sent till jobbet, men det är inte hela världen. Jag arbetar bara in lunchen som jag ändå brukar så är det problemet löst och ur världen...


Usch, i eftermiddag skall jag till tandläkarn...sånt är aldrig trevligt. Sänd en tanke till mig 1715 idag...


Nej, nu skall vi se om jag kan hitta någon arbetsmotivation här gömd någonstans så jag kan få lite fart på den här skutan, och arbeta ikapp allting här...


Hoppas ni har bättre måndagar än mig!


Kramar

/P

Av Spindel Pappan - 21 maj 2007 00:02

Här är några råd från en sk expert för att bli av med sina skulder... Nu har jag inga skuldproblem, men allvarligt...om man har det så skall man bara ha ett trist liv? Jag kan faktiskt komma på bättre saker, lista kommer imorgon, men här är den sk superlistan


10 tips från experten - bli kvitt skulderna

1. Ta kontakt med kommunens konsumentvägledare och be om hjälp (det är gratis).

2. Prata med kronofogden och gör upp en avbetalningsplan.

3. Lös in dyra lån mot billigare lån (be din bank om hjälp).

4. Klipp alla konto-och kreditkort.

5. Sälj din dyra bil och köp en billigare.

6. Bo inte dyrare än du måste.

7. Dra ner på onödig konsumtion som kläder, restaurangbesök, utekvällar och café-besök.

8.Skippa alla dyra fritidsaktiviteter. Sälj ditt dyra gymkort och motionera i skogen.

9. Sälj gamla kläder, sportutrustningar, och elektronik på Blocket eller Tradera. Du tjänar mer pengar än du tror.

10.Ransonera mobilpratet.


Mitt motto är nog...tänk efter före, hellre....


God natt


/P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards