Alla inlägg den 18 maj 2007

Av Spindel Pappan - 18 maj 2007 22:25

Usch....


jag måste ju börja...egentligen har jag varken motivation eller lust att börja banta/gå ner i vikt. jag trivs nog egentlgien rätt bra med mig själv...vet att jag inte är pinnsmal men jag är långt ifrån tjock heller. Jag tränar ju ganska regelbundet (1-2 gånger i veckan ordentligt pratar vi nu)... och jag mår bra i mig själv. Jag vet att jag slarvar med maten. Äter nog SNABBAST I SVERIGE!!!, äter nog fel ibland (fet oriktig mat), äter inte regelbundet osv... men jag prioriterar annat...familj, jobb osv.... då hinner man inte alltid tänka så där... men när man börjar få pikar av tjejen så är det väl dags antar jag...jag skulle bara vilja ha koll på andra saker i mitt liv innan jag börjar...fast det kanske bara är en ursäkt vad vet jag... Jag hoppas alla fall att jag kan komma någonstans antingen med vikten eller med de andra prylarna som jag har i mitt liv... ni vet, ny bebis, jobba sig upp ordentligt med jobbet, kanske någon gång få en "break" som gitarrist... vem vet? Just nu utbildar jag ju bara och så spelar jag med ett band som kanske inte är världens bästa... diciplinen i bandet är inte bra och det är väl bara jag som är "lärd" på mitt instrument... jag håller på att försöka få lite ordning på bandet men det går dåligt då bandets killar bara är ute efter att få leka rockstjärnor för en kväll, borta ifrån sina familjer och få flirta med tjejer... jag vet inte om jag finner tjusningen i det. Att flirta från scen är ju ok tycker jag... men sen? Och gå hela vägen och ta nån annan brud i säng? Moral, moral...och jag har moral...alla fall på den punkten...


äsch jag bara svamlar som vanligt, vill ju egentligen bara skriva lite om alla tankar som fyller mitt huvud, och nu eftger att ha haft "grabbkväll" med lillkillen med läsk och godis så får man ju dåligt samvete...jag skulle ju börja nu... Usch, varöfr kan man inte stänga av hjärnan ibland? Det vore perfekt tycker jag


Har ni några råd?


/P

Av Spindel Pappan - 18 maj 2007 20:30

Hej...


Tja, då har lillkillen slocknat...med bara ett enda, "Nej jag vill inte sova". Det är nog rekord tror jag.


Dagen har varit bra. Vi började dagen med att gå ut och åka buss till närmaste pendeltågstation. Lillpojken älskar tåg så vi tog första bästa tåg och jag lovade att vi skulle åka tåget till slutstationen. Det blev till Södertälje. Där brukar man inte vara så ofta men nu var det kanon. Vi gick ner till vattnet och käpte varsin mjukglass. Sen satt vi där och tittade på personer som gick förbi (det var mest jag som tittade) och lillkillen tittade nog mer på fåglarna, han trodde måsarna som flög över vattnet var örnar som jagade kaniner... Han har ett dataspel där man är en kanin som skall akta sig för örnar...


Efter detta gick vi runt lite och han hade 2345909023490 st frågor om allting som jag fick svara på. Det var rätt kul att se hur smart han är. Efter detta gick vi och köpte två filmer (Gustaffilmerna) för lillkillen ville ha grabbkväll hemma och inte alls gå på bio. Så vi köpte hem lite godis, och åkte tåg och buss hem innan jag först lagade lite pyttipanna till oss. Efter detta så gick vi ut och fixade lite i trådgården. lillpojken sprang runt och lekte medan jag klippte gräset. Efter detta så satte vi oss ner och tittade på film. Det blev bara den ena. Och lillkillen blev tröttare och tröttare och till slut så somnade han i fåtöljen.... Jag bar upp honom, klädde av honom och lät honom sova. Jag hoppas att det blev en bra dag för honom i hans liv...


Annars har jag bråkat med CSN idag, denna underbara myndighet som alla har problem med. Jag vet inte om jag har stött på någon som bara har positiva saker att säga om CSN. Nåja, de hade slängt på tjejen en avgift på 4906 :- ... gissa vem som fick betala den? Ni får ett försök...RÄTT! Jag! och inget tack fick man heller... nåja, hade inte förväntat mig det heller.


Nu skall jag städa lite här hemma, det är rätt skönt att gå och pyssla nu när lillkillen sover och man är ensam hemma.


Jag måste vara den tråkigaste personen på den här planeten va?


Kram


P

Av Spindel Pappan - 18 maj 2007 11:10

Hej allihop!


Nu är det fredag och den började som vanligt vid 6 tiden...nu av att tjejen väckte mig för att hon var så sur på sin kompis som inte ville följa med på spa... sen efter två timmars dividerande fick jag henne att ringa upp kompisen och säga vad hon egentligen tyckte om det. Inte för att det ändrade något men det kändes nog bättre för tjejen... nåja, så sen ringde jag till spaet och kollade, det visade sig att bara man fyllde sexton samma år så var det ok så tjejen kunde åka dit med sin syster. så min och lillkillens pappa/son dag och kväll är räddad. Jag tror att det kanske blir bio, och eller junibacken på djurgården... Det bör räcka och sedan hem och göra något skojigt tillsammans på kvällen, bygga en tågbana eller något... det hoppas jag han kommer tycka om...


Själv är jag också glad att tjejen kommer iväg på sin spabehandling. Hon skall få någon form utav gravidmamma behandling där man packar in magen med något speciellt och får någon typ av fot och ansiktsbehandling... det låter trevligt och bra för någon som har haft det tufft ett tag nu. själv är jag inte så mycket för sådant där spa saker...jag var på nynäshavsbad med jobbet som konferens för ett tag sedan...visst var det skapligt och jag gillade att bada innan det hade blivit mars ute i havet...men det var ändå inget för mig, tycker bättre om at sitta och prata och ha det trevligt utan att det är en massa krav på olika aktiviteter hela tiden....


Nu så tittar lillkillen på alfonsfilmerna, jag sitter och bråkar lite med jobbet och sedan skall jag se tilla tt tjejen äter något innan hon åker iväg...Jag skriver lite mer ikväll och rapporterar hur det gick...


Ha en jättebra fredag


Kram

P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards