Alla inlägg den 15 maj 2007

Av Spindel Pappan - 15 maj 2007 22:35

Hej igen!


Nu är man lite trött... Lilltjejen (9 år gammal) vill inte sova. Hon har så många funderingar över livet. Jag har suttit där inne en stund och diskuterat "uppväxningsproblem". Hon har nog inte alltid haft det lätt, den lilla. En känslig konstnärssjäl har hon, och vågar inte säga ifrån. Hon har varit tvungen att byta klass en gång då hon blev utfryst och mobbad i den gamla klassen...Det är helt hemskt vad barn kan vara elaka. En annan flicka betalade en pojke i samma klass 20 kr för att slå min dotter. Gissa om det höll på att rinna över då i min annars så lugna och sansade själ? Vi pratar alltså om 8-9 åringar i åk 2...Förbannelse... Nåja, jag och lilltjejen hade det lite mysigt. Vi pratade och jag vet inte om hon förstod men det är lika viktigt för mig att ha de samtalen, man kan ibland glömma bort att man är viktig som pappa när lilltjejen hela tiden vill vara stor och vara som sin mamma och sina mostrar... Det är samma sak med min pojk. Det är viktigt att få busa med honom...


Nåja, ni som läser det här måste tycka jag är sentimental jäkel...


Dags för rapport om vad jag hann med under dagen :-)

Jag anmälde sonen till de två barnkalasen, bara för att höra att han blev bjuden på YTTERLIGARE ett... jag vill också gå på party!!!


Bara det ena av de två jobbproblemen löstes, jag fick ett par panikprylar att lösa under dagen så det var egentligen inte mitt fel och deadlinen går inte ut förrän på fredag...Gissa om man får sitta och jobba på Kristi himmelsfärd?


Gitarrlektionerna gick utmärkt, hade våravslutning med två av tre st. Det är skönt att jobba med dessa personer, de vill verkligen lära sig något och när man har sådana ambitiösa elever så växer man som lärare och vill ge lite mer


Dagis gick utan problem (om man inte räknar att sonen som vanligt sätter sig i ett hörn och skriker att han inte vill gå hem :-), och att han hade fel byxor på sig)


Mat, jag lagade Lasagne!


Skrev grunden till en uppsats till tjejens slutdel av svenskan. Stackarn orkar ju inte plugga...hoppas jag kan hjälpa henne fixa betyg alla fall...


Jobba hemma har jag gjort,


Dessutom har jag hunnit med att städa i förrådet. Dock blev det ingen träning ikväll...hade tänkt att ge mig ut och springa lite. Det tycker jag om, det rensar mina tankar...men det fick inte plats...


Inför imorgon så har väldigt många halvdag, men inte jag. Onsdagar är nog värst den här terminen. Här är mitt schema!


Upp 5:30! (Argh - )

Fixa iordning sig själv och frukost.

Väcka familjen,

Hjälpa alla iväg och lämna dagis och åka jobbet

8:00 och tre mil längre bort! Jobba!

1620 sluta jobba jobb 1

1630 kvällslektioner startar

2200 klar med lektionerna,

åka hem. Jobba hemma en stund, sen krascha...


Imorgon slutar dock även onsdagslektionerna för terminen


Nej, nu skall jag se om tvättmaskinen är klar och sedan gå och se om det är något annat jag måste göra


Ta hand om er. Tack förresten för kommentarer. Jag blir enormt glad för sådant


Tack för att ni finns och orkar lyssna lite


//P

Av Spindel Pappan - 15 maj 2007 08:37

Hej igen


nu efter en som vanligt lagom kaotisk morgon så sitter jag äntligen på min plats, längst bort i korridoren i ett svartmålat rum med leopardmönstrad heltäckningsmatta i.... och jag har inte så stor arbetslust men vet att det bara är att kavla upp ärmarna, se glad och ut sätta igång. Tänkte bara berätta lite om hur min dag nu BORDE arta sig så återkommer jag ikväll med hur den faktiskt blev...


Idag skall jag:

Anmäla sonen till två barnkalas... Killen är populär. Tänk den som blev bjuden på två fester i månaden :-)

Lösa två problem här på jobbet, ett har att göra med prduktionssystemet och det andra med ett kommunhanteringssystem...gäsp, ïts a boring job but someone got to do it :-)

Ha ett par gitarrlektioner (ja det är mitt andra jobb, jag undervisar i gitarr)

Hämta på dagis

Fixa mat

Hjälpa tjejen med hennes skolarbete

runda av jobbet hemma...


samtidigt skall man försöka ha ett socialt liv. Det är inte lätt det, men man gör så gott man kan.


Nåja, ta hand om er därute och jobba inte ihjäl er. Det är inga som tackar er för det senare...


/P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards