Direktlänk till inlägg 10 september 2007

Dust rond 9034 om nytt barn...

Av Spindel Pappan - 10 september 2007 22:16

...ja diskussionen är aldrig vslutad...vad skall man säga eller göra... hur bemöter man argument som

"Om du inte skaffar ett barn till med mig så kommer jag aldrig ur min depression"

"Du kan inte hjälpa mig med mina andra problem om jag inte blir starkare och det enda sättet att bli det är genom att du skaffar ett barn till med mig"


Jag orkar ju inte ett till just nu


Kram

P

 
 
BeaTris

BeaTris

11 september 2007 09:27

Det kanske inte är så lätt att bemöta men hennes depression sitter väl inte i hur många barn hon får....hon måste arbeta med den själv. Risken är att det blir värre med ett barn till, om tiden inte räcker till för dom större barnen. Vet inte om det är vettigt svar men jag skulle nog försöka se till att hon kommer ur depressionen & blir starkare genom dig & dom tre(säkert jättefina) barn ni har nu. Inte världens lättaste misstänker jag.

/E

http://beatris.bloggagratis.se

 
gulligagumman

gulligagumman

11 september 2007 10:35

Man ska aldrig skaffa barn för att lösa problem varken för sig själv eller för nån annan. Orkar du inte ett till så gör du inte det. Ni har ju 3 redan och jag vet hur det är, har ju 3st oxå. Kämpa på!

http://gulligagumman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spindel Pappan - 5 oktober 2007 09:25

Usch, vad jobbigt allt skall vara då...   Tjejen är i djup höstdepression, barna har problem på skola och med humöret, lillkillen går inte riktigt upp i vikt som han skall. folk är småsura på jobbet...vad i hela fridens namn är det som händer runt om...

Av Spindel Pappan - 29 september 2007 09:36

och fest, och allt annat som hör till, återkommer med utförlig rapport!   kram P ...

Av Spindel Pappan - 26 september 2007 09:02

Idag så har jag småtting på jobbet, just nu sover han i sin vagn men han vaknar nog och då blir det väl lite mer livat här....jag hoppas att han gör det så jag får gå runt lite och skryta med vilken fin liten kille jag har... :-) fast om han nu välje...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 23:03

Jag har inte hittat något barn som inte gillar en äkta smaskig krabbelur   2 ägg 1½ dl strösocker 4½ dl vetemjöl 1½ dl mjölk 2 tsk bakpulver 1 tsk vaniljsocker   Vispa ihop ägg och socker och rör sedan ner övriga ingredienser. Värm en stekpanna och s...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 22:59

Hej   Ja så har man varit iväg på en kortare konferens och då också fått en massa tid att fundera lite grann...   Intressant att jag fick en kommentar att jag skulle vara en manlig motsvarighet till Lysistrate... Sexstrejk är det nog faktiskt inte fr...

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards