Direktlänk till inlägg 7 september 2007

Vad som hände mig...

Av Spindel Pappan - 7 september 2007 11:11

Hej


Ja jag har varit borta nätan en månad. Och nu jäklar, nu skall jag börja skriva igen...


Ni undrade säkert vad det var som hände den där dagen? Det var många saker samtidigt.


Den dagen åkte jag in till sjukhuset för att jag hade fått någonting i ögat, trode jag. Det visade sig att jag hade fått en typ av ögonsjukdom som snabbt spred sig i båda ögonen. Detta gjorde att att jag var i princip blind... och de visste inte om detta var operationsmöjligt. Nu har jag precis opererat mig och sitter här som en mr. Lordi (rödögd) och är sjukskriven ett par veckor.


Sedan började tjejen också tjata om att hon inte alls ville plugga till nästa år och skaffa sig ett jobb utan hon tyckte istället vi skulle skaffa fler barn. Diskussionen pågår fortfarande, jag känner att jag behöver faktistk lite hjälp att dra in både stålar till hushållet men också att jag känner att jag vet inte om jag just nu orkar fler än 3 barn...Och jag vet att det låter hårt och sådant men om man har tre, och inte känner att man orkar ett till, så känns det faktiskt lite hemskt att skaffa ett till...jag vet att jag kommer att älska det barnet lika mycket som jag gör med mina andra goa barn, men det känns fel...fast då får jag höra saker som att jag inte förstår, sabbar ehnnes livsplaner, absolut förstör hennes möjligheter att göra karriär...osv...


Som om detta inte vore nog så blev jag inblandad i ett storbråk på jobbet, och det ryktades om en massa anställnignstjafs och kontraktbrott osv. Jag var ju i och för sig bara med som skyddsombud, men alla litade på att jag hade allt att säga som vanligt.


Och tror ni att det var nog med det så fick jag även en tuff ekonomisk månad, i och med att plötsligt drog jobbet av 10 arbetsdagar från min lön som jag i all villervalla hade glömt att fixa ifrån Försäkringskassan. Mitt eget fel jag vet...


men alla dessa saker fick faktiskt ner mig på knä. Livet ville visst ge mig en rejäl smäll... Men jag reste mig på nio.


Det är ju det som livet handlar om. Det handlar inte om vad du åstadkommer eller hur mycket du tjänar eller något, utan i slutet av dagen handlar det om hur mycket skit du kan ta och ändå fortsätta framåt... Livet kommer alltid kasta en massa saker på dig. Och när man tror att man är säker och har fixat en massa saker som "försäkrar" allt man har. Då kommer livet på något nytt. Men är man stark då i sig själv och det man tror om livet så kommer man att kunna ta smällen i livets boxningsmatch, och fortsätta tiden ut.


Tack för allt stöd ni gav mig i kommentarer.


Nu skall det bli fart på bloggen igen!


Kramar

P

 
 
BeaTris

BeaTris

7 september 2007 12:01

Jag är glad att du är tillbaka. Låter som du fick en ganska stor del av livets hårda skola på bara en månad...men det är väl så att en olycka sällan kommer ensam (jag om ngn borde veta)
Tycker det är en helt naturlig reaktion att hamna på knä, man orkar inte hur mycket som helst.
Vad skönt att dina ögon är på bättringsvägen....även om det krävdes en operation.
Tycker inte att du låter hård när du säger att du inte orkar med fler barn....inte så många månader sen ni fick eran minsta. Det handlar ju inte bara om kärlek, det kostar att ha barn & man ska orka finnas där för alla lika mycket. Men det är ett dilemma eftersom ni vill olika, svårt att kompromissa kanske.

Ta nu hand om dig :)
Kram E

http://beatris.bloggagratis.se

 
Kajsa

Kajsa

8 september 2007 21:38

Oj, det va mycket på en gång.
Men (av egen erfarenhet)så vet jag också att det man inte dör av härdas man av.
Du har genomgått en hel del men klarat det OCH blivit en starkare människa, även fast du kanske inte känner det.

Ang din sambo och hennes önskan om fler barn... är ett till barn skälet till att "slippa" jobba? DET låter hemskt för mej isåfall. Håller på dej i den frågan, man ska orka med de man har också.
Ha det bra!

http://livetpoenpinne.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spindel Pappan - 5 oktober 2007 09:25

Usch, vad jobbigt allt skall vara då...   Tjejen är i djup höstdepression, barna har problem på skola och med humöret, lillkillen går inte riktigt upp i vikt som han skall. folk är småsura på jobbet...vad i hela fridens namn är det som händer runt om...

Av Spindel Pappan - 29 september 2007 09:36

och fest, och allt annat som hör till, återkommer med utförlig rapport!   kram P ...

Av Spindel Pappan - 26 september 2007 09:02

Idag så har jag småtting på jobbet, just nu sover han i sin vagn men han vaknar nog och då blir det väl lite mer livat här....jag hoppas att han gör det så jag får gå runt lite och skryta med vilken fin liten kille jag har... :-) fast om han nu välje...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 23:03

Jag har inte hittat något barn som inte gillar en äkta smaskig krabbelur   2 ägg 1½ dl strösocker 4½ dl vetemjöl 1½ dl mjölk 2 tsk bakpulver 1 tsk vaniljsocker   Vispa ihop ägg och socker och rör sedan ner övriga ingredienser. Värm en stekpanna och s...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 22:59

Hej   Ja så har man varit iväg på en kortare konferens och då också fått en massa tid att fundera lite grann...   Intressant att jag fick en kommentar att jag skulle vara en manlig motsvarighet till Lysistrate... Sexstrejk är det nog faktiskt inte fr...

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards