Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Spindel Pappan - 13 juli 2007 12:37

Den första "riktiga" semesterdagen...vad skönt tänkte jag, slappnade av och tog det lugnt på förmiddagen.... sen ringer jobbet och säger att datorerna på jobbet krånlgar... Tjejen blir förståss sur, men jag var tvungen att åka in en sväng till jobbet för att se vad det var som var fel...det visade sig förståss att det inte var något som var fel utan bara en dator som hängt sig...


Så jag lämnade en liten rutin hur man löser sådana strul och sedan tänkte jag ta 17:23 bussen hem. Tidsoptimist som jag alltid är tänkte jag att jag hinner ju gå på åhlens innan (jag hade ju 20 minuter på mig) så jag springer in på stora åhlens och kutar upp till sybehörsavdelningen, där jag skulle köpa några strumpstickor till tjejen. Jag som på sin höjd klarar av att se skilland på en virknål och ett par stickor hade ingen aning om vad jag letade efter utan frågar en stackars expedit om var de finns...hon berättar att det finns olika... och jag tar de i mitten  :-)... Det vars alla fall rätt tydligen så ibland lönar det sig att chansa friskt...


Nåja, när jag skulle ut så hamnade jag bakom några munkar i hare krischna dräkter...vardag i sthlm eller hur?


fortsättning följer


P

Av Spindel Pappan - 13 juli 2007 12:33

Hemåkning...


vad skönt det var att hoppa på x2000 tillbaka till stockholm...skönt och lugnt faktiskt...


Barnen skötte sig jättebra på tåget upp och allt gick som på räls (ha ha ha) och vi anlände i tid.


När vi väl var hemma så satte vi oss ner och pratade lite jag och tjejen, det var ett bra samtal där vi kom fram till lite aktionsplaner inför sommarn och hösten.


vi skall ju ha en grillfest den 21/7. Hittills så har vi räknat med 25 vuxna och 12 barn. Vi brukar ha en grillfest varje år, men nu har det "pausat" pga av hur tjejen har mått i två år...så folk är väl sugna på att komma hit. Det är iofs mest släkt och grannar men ändå. Jag tycker det är så kul att ordna fest. Ni vet, vara värd, ta hand om dukning, blanda drinkar ordna käk, ostbrickor, musik, karaokevärd osv osv... :-)


Fortsättning följer


P

Av Spindel Pappan - 13 juli 2007 12:25

UGH!


Undrar om denhär dagen verkligen skulle innebära otur om man inte hade förbannat den genom århundraden...


Nåja, själv har jag bara råkat ut för simpel otur hitills, som att nästan glömma min pinkod till visakortet


Kram


P

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards