Direktlänk till inlägg 13 juli 2007

Måndag 070709

Av Spindel Pappan - 13 juli 2007 12:37

Den första "riktiga" semesterdagen...vad skönt tänkte jag, slappnade av och tog det lugnt på förmiddagen.... sen ringer jobbet och säger att datorerna på jobbet krånlgar... Tjejen blir förståss sur, men jag var tvungen att åka in en sväng till jobbet för att se vad det var som var fel...det visade sig förståss att det inte var något som var fel utan bara en dator som hängt sig...


Så jag lämnade en liten rutin hur man löser sådana strul och sedan tänkte jag ta 17:23 bussen hem. Tidsoptimist som jag alltid är tänkte jag att jag hinner ju gå på åhlens innan (jag hade ju 20 minuter på mig) så jag springer in på stora åhlens och kutar upp till sybehörsavdelningen, där jag skulle köpa några strumpstickor till tjejen. Jag som på sin höjd klarar av att se skilland på en virknål och ett par stickor hade ingen aning om vad jag letade efter utan frågar en stackars expedit om var de finns...hon berättar att det finns olika... och jag tar de i mitten  :-)... Det vars alla fall rätt tydligen så ibland lönar det sig att chansa friskt...


Nåja, när jag skulle ut så hamnade jag bakom några munkar i hare krischna dräkter...vardag i sthlm eller hur?


fortsättning följer


P

 
 
Annelius

Annelius

14 juli 2007 07:49

Jag känner igen det där, jag brukar skicka mannen att införskaffa stickor eller virknålar, och det brukar OFTAST bli rätt. Men han har väl lärt sig efter 23 år:).

http://annelius.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spindel Pappan - 5 oktober 2007 09:25

Usch, vad jobbigt allt skall vara då...   Tjejen är i djup höstdepression, barna har problem på skola och med humöret, lillkillen går inte riktigt upp i vikt som han skall. folk är småsura på jobbet...vad i hela fridens namn är det som händer runt om...

Av Spindel Pappan - 29 september 2007 09:36

och fest, och allt annat som hör till, återkommer med utförlig rapport!   kram P ...

Av Spindel Pappan - 26 september 2007 09:02

Idag så har jag småtting på jobbet, just nu sover han i sin vagn men han vaknar nog och då blir det väl lite mer livat här....jag hoppas att han gör det så jag får gå runt lite och skryta med vilken fin liten kille jag har... :-) fast om han nu välje...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 23:03

Jag har inte hittat något barn som inte gillar en äkta smaskig krabbelur   2 ägg 1½ dl strösocker 4½ dl vetemjöl 1½ dl mjölk 2 tsk bakpulver 1 tsk vaniljsocker   Vispa ihop ägg och socker och rör sedan ner övriga ingredienser. Värm en stekpanna och s...

Av Spindel Pappan - 24 september 2007 22:59

Hej   Ja så har man varit iväg på en kortare konferens och då också fått en massa tid att fundera lite grann...   Intressant att jag fick en kommentar att jag skulle vara en manlig motsvarighet till Lysistrate... Sexstrejk är det nog faktiskt inte fr...

Presentation

Omröstning

Skulle du vilja lära dig att spela gitarr?
 Ja
 Nej
 Kan redan
 Kanske, men vågar inte
 Gitarr? Vad är det för något, en bil?

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards